Επιτέλους βρέθηκε λύση για τα 30 νέα σκάφη και τα πληρώματά τους που έφτασαν στη χώρα μας από τη Γαλλία.
Τα σκάφη είχαν αποπλεύσει τα περισσότερα στις αρχές Μαρτίου από μεγάλα ναυπηγεία της Γαλλίας. Φτάνοντας όμως στην Ελλάδα και λόγω των σχετικών απαγορεύσεων λόγω του κορωνοϊού δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν τη μαρίνα Αλίμου που ήταν και ο τελικός προορισμός τους για τα περισσότερα από αυτά, ενώ για άλλα η Βόρεια Ελλάδα.
Με τις μέρες να περνούν, τις προμήθειες και το νερό να τελειώνει, ένα ήταν σίγουρο ότι έπρεπε να βρεθεί μία λύση άμεσα για το πού θα δέσουν. “Ζητάμε να καταπλεύσουμε με ασφάλεια σε κάποιο λιμάνι και είμαστε διαθέσιμοι να υποβληθούμε σε ιατρικά τεστ και να παραμείνουμε σε καραντίνα, αλλά πάνω απ’ όλα να είμαστε ασφαλείς” ανέφερε μέσω του Facebook ο Γιώργος Μαλέας, κυβερνήτης ενός εκ των σκαφών.
Ύστερα από πολυήμερες προσπάθειες και εκ μέρους του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. η λύση δόθηκε και τα σκάφη θα δέσουν κατ’ εξαίρεση στο Λαύριο.
Είναι απορίας άξιο πώς σε μία χώρα που το yachting αποτελεί σημαντικό μέρος του θαλάσσιου τουρισμού, δεν είχε προβλεφθεί το ζήτημα αυτό πριν από την εφαρμογή του απαγορευτικού. Ας μη ξεχνάμε ότι τα σκάφη αυτά αποκτήθηκαν με ενίσχυση από το ΕΣΠΑ ενώ η άφιξή τους στην Ελλάδα ήταν αναμενόμενη.
Αν συνυπολογίσουμε και όλα τα άλλα – έλλειψη υποδομών, ελλιπή νομοθεσία σε ορισμένες περιπτώσεις και υπερβολικούς περιορισμούς σε άλλες – εύκολα καταλαβαίνουμε ότι ο κλάδος του yachting, αν και αποφέρει σημαντικά έσοδα στη χώρα μας και απασχολεί χιλιάδες ανθρώπους, δεν έχει καταφέρει ακόμα να λάβει την ανάλογη προσοχή του κράτους.