ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    Τρόμος στα ανοιχτά του Γιβραλτάρ από φάλαινες όρκες: Κάνουν επιθέσεις σε σκάφη – Έχουν βυθίσει τρία

    29 Μαΐου, 2023

    Προχωρούν τα σχέδια για τη μεταφορά λιμανιού στην Εύβοια – Ποιό λιμάνι αφορά

    29 Μαΐου, 2023

    Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

    24 Μαΐου, 2023
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Βράβευση της allCruises.gr από την MSC Cruises

      12 Μαΐου, 2023

      Mediterranean Yacht Show 2024: Συμφωνία Δήμου Ναυπλιέων – Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού 

      12 Μαΐου, 2023

      Ναύπλιο: Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών επανδρωμένων σκαφών αναψυχής

      10 Μαΐου, 2023
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      Travel + Leisure: Το island hopping στην Ελλάδα στις 25 καλύτερες καλοκαιρινές διακοπές στον κόσμο το 2023

      23 Μαΐου, 2023

      7 νησιά κοντά στην Αθήνα για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς

      27 Απριλίου, 2023

      Βρήκαμε την πιο ζεστή παραλία της Ελλάδας

      15 Απριλίου, 2023

      Ναύπακτος: Έκλεψε και φέτος τις εντυπώσεις ο Επιτάφιος – Φαντασμαγορικές εικόνες από το πανέμορφο ενετικό λιμάνι

      15 Απριλίου, 2023

      Το ιδιαίτερο Πάσχα στην Πάτμο – Οι εμπειρίες που προσφέρει το νησί της Αποκάλυψης

      11 Απριλίου, 2023
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITE
      Featured

      Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 24 Μαΐου, 2023
      Recent

      Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

      24 Μαΐου, 2023

      Tο ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία U21ΜΧ του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος 470 MIXED κατέκτησαν τα αδέλφια Λάμπης Γιαννούλης – Ελένη Γιαννούλη

      22 Μαΐου, 2023

      Open Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκαφών Κλάσης Lightning.12-14 Μαΐου στην ευρύτερη περιοχή της Βούλας 37◦ 49.623’ Ν ● 23◦ 44.734’ Ε

      20 Μαΐου, 2023
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Κόρινθος: Ψόφιους αχινούς ξεβράζει η θάλασσα στο Καλαμάκι

      18 Μαΐου, 2023

      Γαλάζια Σημαία 2023: Οι βραβευμένες ακτές και μαρίνες στην Ελλάδα

      12 Μαΐου, 2023

      Η Ελαφόνησος σε διεθνές φόρουμ στο Μονακό υπό τον Πρίγκιπα Αλβέρτο

      27 Απριλίου, 2023

      Βρήκαμε την πιο ζεστή παραλία της Ελλάδας

      15 Απριλίου, 2023

      Χαλκιδική: Χωματερή ο βυθός του Πόρτο Κουφό, βρέθηκε μέχρι και … σόμπα

      31 Μαρτίου, 2023
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      Ιώαννης Παστρικάκης, ένας ΄ήρωας της σχολής Ναυτικών Δοκίμων

      ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 6 Μαΐου, 2023
      Recent

      Ιώαννης Παστρικάκης, ένας ΄ήρωας της σχολής Ναυτικών Δοκίμων

      6 Μαΐου, 2023

      Εντυπωσιακό ναυάγιο εντοπίστηκε στο Κάβο Ντόρο – Η ιστορία του “Χρυσή Αυγή” που βυθίστηκε το 1983

      15 Απριλίου, 2023

      Εκπαιδευτικό Σεμινάριο σε Στελέχη Ναυτιλιακών Εταιρειών στο ΚΕ ΠΑΛΑΣΚΑΣ.

      7 Απριλίου, 2023
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ » YACHTING » Για ποιούς φτιάχνονται τελικά οι μαρίνες;
    YACHTING

    Για ποιούς φτιάχνονται τελικά οι μαρίνες;

    10 Ιανουαρίου, 2021Δεν υπάρχουν Σχόλια6 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Μιλώντας για ιστιοπλοΐα, για σκάφος, δεν μπορεί παρά να μην πάει το μυαλό μας στον Éric Tabarly, τον άνθρωπο που, με τη νίκη του στον Single-Handed Trans-Atlantic Race το 1964, ενέπνευσε έναν ολόκληρο λαό να γνωρίσει, να ασχοληθεί και να αγαπήσει τη θάλασσα.

    Δεν ήταν μόνο η επικράτηση της Γαλλίας έναντι των Άγγλων σε αυτή την αναμέτρηση, αλλά περισσότερο ίσως η ίδια η θέληση του μεγάλου αυτού ιστιοπλόου που τον κατέστησε έναν πραγματικό θρύλο. Όταν οι αντίπαλοί του έτρεχαν με σκάφη ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτού του αγώνα, ο ίδιος συμμετείχε με το Pen Duick 2, ένα σκάφος σχεδιασμένο για πλήρωμα των 8 ατόμων και κατάφερε όχι απλώς να καταλάβει την πρώτη θέση, αλλά να σημειώσει καλύτερο ρεκόρ κατά σχεδόν τρείς ημέρες από τον προκάτοχο Sir Francis Chichester.

    Έκτοτε η ιστιοπλοΐα στη Γαλλία γιγαντώθηκε και η χώρα βρίσκεται μέχρι και σήμερα στις υψηλότερες θέσεις παγκοσμίως δημοφιλίας της ιστιοπλοΐας. Παράλληλα βέβαια αναπτύχθηκε και μία τεράστια οικονομία συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη πολλών και διαφορετικών περιοχών ανά την επικράτεια.

    Όπως ήταν φυσικό, ο μεγάλος αριθμός ασχολούμενων με την ιστιοπλοΐα είχε ως αποτέλεσμα η χώρα να διοργανώνει μερικές από τις σημαντικότερες διοργανώσεις διεθνώς και να αναδεικνύει συνεχώς μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο.

    Παράλληλα βέβαια και σε μεγαλύτερο βαθμό αυξήθηκε και η ιδιοκτησία σκαφών από ανθρώπους που απολαμβάνουν το σκάφος ως μέσο αναψυχής.

    Αναμφίβολα, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι όσον αφορά την έννοια σκάφος η Γαλλία είναι μία πραγματικά πρωτοπόρος χώρα.

    Στη χώρα μας δυστυχώς, αν και θα έπρεπε η ανάπτυξη του σκάφους – ιστιοπλοϊκού ή άλλου τύπου – να είναι αυτονόητη λόγω της πολυνησίας, της τεράστιας ακτογραμμής και του ιδανικού κλίματος, το σκάφος, η ενασχόληση με τη θάλασσα όχι μόνο δεν αναπτύσσεται και δεν υποστηρίζεται, αλλά μάλλον πολεμάται.

    Η νομοθεσία και η φορολογία που το συνοδεύουν λειτουργούν αποτρεπτικά στην απόκτηση ενός σκάφους όσο μικρό και αν είναι ενώ μεγάλη έλλειψη παρουσιάζεται και στις υποδομές. Ακόμα όμως κι όπου αυτές υπάρχουν, σαν να θέλουν να καλύψουν άλλες ανάγκες από αυτές για τις οποίες εξ ορισμού προορίζονται.

    Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδήμονας του κλάδου για να το αντιληφθεί αυτό αφού σε πολλές περιπτώσεις οι μαρίνες φτιάχνονται έχοντας ως κεντρικό στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από την ξηρά παρά από τη θάλασσα. Έτσι, πρωταρχικός σκοπός και βαρύτητα δίνεται στις επιχειρήσεις διασκέδασης που τις πλαισιώνουν, όπως πχ μπαρ κι εστιατόρια, παρά στις επιχειρήσεις κι υπηρεσίες που απευθύνονται στους ιδιοκτήτες και τους χρήστες των σκαφών που αποτελούν και τον κατεξοχήν λόγο δημιουργίας μίας μαρίνας.

    Όποιος έχει βρεθεί στο Trinité-sur-Mer, τη Μέκκα της ιστιοπλοΐας όπως συχνά αποκαλείται, στην περιοχή Morbihan της Βρετάνης, δεν μπορεί παρά να έχει προσέξει ότι το πρώτο πράγμα που θα συναντάς μπαίνοντας στο λιμάνι είναι οι αφιερωμένες στους μεγάλους ιστιοπλόους της Γαλλίας προβλήτες. Εκεί ο επισκέπτης της μαρίνας έχει την ευκαιρία να περπατήσει και να δεί από κοντά μερικά από τα πιο γρήγορα και σύγχρονα αγωνιστικά σκάφη του κόσμου, να διαβάσει τα μοναδικά κατορθώματα των κυβερνητών τους. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη La Rochelle, όπου φιλοξενούνται σκάφη που έχουν λάβει μέρος σε μεγαλύτερους ή μικρότερους αγώνες ακριβώς μπροστά από τα οποία υπάρχει και μία ταμπέλα με την ιστορία του και τα επιτεύγματά του κάθενός ξεχωριστά, ενώ η τουριστική μαρίνα – αυτό που εδώ συχνά αποκαλείται και ως ‘επαγγελματική’ βρίσκεται σε άλλο σημείο της πόλης.

    Για να επιστρέψουμε στο Trinité-sur-Mer, ακριβώς πιο δίπλα από τα αγωνιστικά βρίσκονται τα ιδιωτικά και τα επαγγελματικά σκάφη. Οι χώροι που προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τους χρήστες της μαρίνας, τους ταξιδιώτες δηλαδή είτε το σκάφος είναι ιδιωτικό είτε επαγγελματικό, είναι ευκρινώς διακριτοί και κλειστοί προς τους απλούς επισκέπτες.

    Για παράδειγμα, υπάρχει ειδικός χώρος parking των οχημάτων για όσους ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στη μαρίνα, η είσοδος στον οποίο γίνεται με κάρτα. Τα ντους και οι τουαλέτες, καθώς και ο χώρος στον οποίο ο ταξιδιώτης θα πλύνει τα σκεύη του μετά το ταξίδι βρίσκονται μακριά από τα βλέμματα των απλών επισκεπτών της μαρίνας.

    Φανταστείτε να κάθεστε σε ένα όμορφο εστιατόριο μέσα σε μία μαρίνα απολαμβάνοντας το φαγητό σας και ένα ποτήρι καλό κρασί και ακριβώς μπροστά σας να περνά ένας τουρίστας με το σαμπουάν στο χέρι και την πετσέτα στο κεφάλι!

    Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που λαμβάνεις υπ’ όψιν όταν ξέρεις πραγματικά σε ποιούς απευθύνεσαι και ποιούς εξυπηρετείς.

    Στην Ελλάδα δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούμε ότι ο σχεδιασμός γίνεται με τρόπο που πρωτίστως ικανοποιεί την τέρψη του νεοπλουτισμού και δευτερευόντως τους άμεσα ενδιαφερόμενους.

    Οι όμιλοι, όταν φιλοξενούνται σε μία μαρίνα, βρίσκονται στην άκρη ως ξένο σώμα που υπάρχει απλά και μόνο για τον συμβολισμό ενώ τα πιο οικονομικά σκάφη, αυτά που μετά το πέρας και αυτής της δύσκολης οικονομικά συγκυρίας θα μπορούσαν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας κόσμου, βρίσκονται κρυμμένα πίσω από τις φανταχτερές θαλαμηγούς, τις οποίες εκθέτουμε ως κούκλες στις βιτρίνες αδιαφορώντας πλήρως για την ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη για ιδιωτικότητα των ιδιοκτητών τους.

    Η ίδια η θάλασσα, το μικρό και μεσαίο σκάφος υποτιμώνται, μπροστά στον αστραφτερό πλούτο που ελάχιστοι μπορούν να απολαύσουν, από τους ίδιους τους ανθρώπους και φορείς που αποτελούν κομμάτι της θαλάσσιας δραστηριότητας.

    Μετά αναρωτιόμαστε τί πάει λάθος, γιατί οι ελληνικές θάλασσες δεν γεμίζουν από πανιά χειμώνα-καλοκαίρι; Μα γιατί την χρησιμοποιούμε και την απολαμβάνουμε ξεκάθαρα ως ένα τουριστικό προϊόν που απευθύνεται στους λίγους και τίποτα περισσότερο.

    Η θάλασσα όμως είναι ένας τρόπος ζωής που έχει τόσα πολλά να προσφέρει ακόμα και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Απόδειξη για αυτό είναι η ανάπτυξη που έχει γνωρίσει στις βόρειες παγωμένες χώρες όπως η Γερμανία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Νορβηγία.

    Αν θέλουμε να περηφανευόμαστε ότι είμαστε ένας ναυτικός λαός θα πρέπει να την απολαμβάνουμε για τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της και όχι μόνο ως τουριστικό προϊόν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που όπως όλα δείχνουν έχει ξεχαστεί σε μία άλλη δεκαετία.

    Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται ολοκληρωμένος σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπ’ όψιν όλες τις δυνατότητες ανάπτυξης αλλιώς τείνουμε να γίνουμε μονοθεματικοί και κάποια στιγμή να χάσουμε το ενδιαφέρον πολύ απλά γιατί θα βρεθούν άλλοι που θα το κάνουν καλύτερα από εμάς. Κυρίως όμως χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι το σκάφος δεν είναι και δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας.

    Ε. Μέντη

    Previous ArticleΤο «απομονωμένο σινεμά» του Γκέτεμποργκ -Ζητείται ναυαγός να μείνει 7 ημέρες μόνος σε νησί, αυτός και οι ταινίες του [βίντεο]
    Next Article Σοφία Παπαδοπούλου και Αγγελική Σκαρλάτου στις Επιτροπές της World Sailing

    Σχετικά άρθρα

    Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

    24 Μαΐου, 2023

    Tο ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία U21ΜΧ του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος 470 MIXED κατέκτησαν τα αδέλφια Λάμπης Γιαννούλης – Ελένη Γιαννούλη

    22 Μαΐου, 2023

    Open Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκαφών Κλάσης Lightning.12-14 Μαΐου στην ευρύτερη περιοχή της Βούλας 37◦ 49.623’ Ν ● 23◦ 44.734’ Ε

    20 Μαΐου, 2023

    Φινάλε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 470mixed

    20 Μαΐου, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Τρόμος στα ανοιχτά του Γιβραλτάρ από φάλαινες όρκες: Κάνουν επιθέσεις σε σκάφη – Έχουν βυθίσει τρία

    29 Μαΐου, 2023

    Προχωρούν τα σχέδια για τη μεταφορά λιμανιού στην Εύβοια – Ποιό λιμάνι αφορά

    29 Μαΐου, 2023

    Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

    24 Μαΐου, 2023

    Άνοιξε η καινούργια Μαρίνα της Βουλιαγμένης – Το πρώτο σκάφος που μπαίνει

    23 Μαΐου, 2023

    Ναυτιλία: Επιστροφή της ναυλαγοράς στην προ Covid εποχή

    23 Μαΐου, 2023

    Σκάφος με σημαία Βελγίου προσέκρουσε σε ύφαλο στην Αμοργό

    23 Μαΐου, 2023

    Travel + Leisure: Το island hopping στην Ελλάδα στις 25 καλύτερες καλοκαιρινές διακοπές στον κόσμο το 2023

    23 Μαΐου, 2023

    Αγώνας Πρόκρισης 5χλμ. Κολύμβησης Μαραθώνιας-Μεγάλων Αποστάσεων (OWS) & Αναβίωσης Κλασικής Ολυμπιακής Διαδρομής στις 27 Μαΐου στον Πειραιά

    23 Μαΐου, 2023

    Εφιάλτης

    23 Μαΐου, 2023

    Tο ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία U21ΜΧ του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος 470 MIXED κατέκτησαν τα αδέλφια Λάμπης Γιαννούλης – Ελένη Γιαννούλη

    22 Μαΐου, 2023
    Διαβάζονται τώρα

    Τρόμος στα ανοιχτά του Γιβραλτάρ από φάλαινες όρκες: Κάνουν επιθέσεις σε σκάφη – Έχουν βυθίσει τρία

    29 Μαΐου, 2023

    Προχωρούν τα σχέδια για τη μεταφορά λιμανιού στην Εύβοια – Ποιό λιμάνι αφορά

    29 Μαΐου, 2023

    Νέο προπονητικό καμπ των οπτιμιστ στο «ATHENS INTERNATIONAL SAILING CENTER»

    24 Μαΐου, 2023
    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook Instagram
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου
    © 2023 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.