Skipper consultant, γιατί στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις

Πενία τέχνας κατεργάζεται λέει η σοφή ρήση και γιατί όχι; Δουλίτσα να υπάρχει, το χρήμα να κινείται. Κάπως έτσι εμφανίστηκε και ο όρος skipper consultant στη χώρα μας. Ωραίο ακούγεται. Σίγουρα – θα σκεφτεί κανείς – θα πρόκειται για άνθρωπο με πολυετή και πολυεπίπεδη εμπειρία στο yachting.

Κάποιος πολυταξιδεμένος με γνώσεις πάνω και στο τελευταίο τοπικό φαινόμενο, με εμπειρία σε διάφορους τύπους σκαφών και ταξίδια σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Εντάξει, έστω στις κυριότερες. Κάποιος που θα γνωρίζει τις τάσεις της αγοράς, θα έχει δουλέψει με ταξιδιώτες από κάθε απίθανη χώρα, θα ξέρει τις ανάγκες και τα θέλω τους.

Ωραίο ακούγεται και ίσως χρήσιμη υπηρεσία για κάποιον που τώρα πρωτομπαίνει στον χώρο. Ένας consultant θα μπορούσε να τον καθοδηγήσει σε θέματα που αφορούν την εργασιακή του σχέση, να τον βοηθήσει σε θέματα πρακτικά όπως αυτά που συνήθως διαβάζουμε στα διάφορα γκρουπάκια skippers στο Facebook και αφορούν πχ συνθήκες αγκυροβολίας στον έναν ή τον άλλο κόλπο, να του προσφέρει ιδέες και προτάσεις για το πώς θα ενισχύσει τις γνώσεις του, αλλά και ιδέες και προτάσεις για όμορφα μέρη στα οποία αξίζει να πάει κανείς τους πελάτες του.

Αυτά στο μυαλό των φυσιολογικών ανθρώπων. Γιατί υπάρχει και μία άλλη κατηγορία ανθρώπων που ποτέ κανείς δεν θα καταλάβει τί συμβαίνει στο κεφάλι τους.

Μία πρωτοφανής, λοιπόν, ιστορία έλαβε χώρα το τελευταίο διάστημα στο νησί της Μυκόνου με έναν κατά φαντασίαν skipper consultant που καθώς όλα δείχνουν δεν έχει την παραμικρή αντίληψη του τί σημαίνει ‘κυβερνήτης σκάφους’.

Κι αυτό γιατί, αντί να περιοριστεί στις όποιες συμβουλές τέλος πάντων θεωρεί ότι μπορεί να έχει να προσφέρει, παρενέβη πάνω στο ίδιο το σκάφος και τις ευθύνες του κυβερνήτη, ο οποίος μάλιστα τυγχάνει να έχει και μακρόχρονη εμπειρία γενικά, αλλά και ειδικά στο συγκεκριμένο νησί.

Αναρωτιέται κανείς πώς γίνεται κάποιος να έχει πάρει δίπλωμα ιστιοπλοΐας και να μην έχει μάθει ότι πάνω σε ένα σκάφος την ευθύνη την έχει ο κυβερνήτης. Αν θα το πετάξει στα βράχια ή αν θα το φέρει πίσω στην κατάσταση που το παρέλαβε, είναι ευθύνη του κυβερνήτη και κανενός άλλου.

Πώς τώρα ένας skipper consultant θεώρησε πρέπον να πάει να αλλάξει το δέσιμο ενός σκάφους χωρίς καν να ενημερώσει τον ίδιο τον skipper κανείς δεν ξέρει. Πόσο μάλλον με καιρικές συνθήκες απαιτητικές όπως αυτές που επικρατούν στο νησί, αλλά και με τρόπο που προκαλεί φθορές στο σκάφος.

Αλήθεια, ποιός θα αναλάμβανε την ευθύνη της ζημιάς; Ο consultant ή ο skipper;

Η ιστορία αυτή θα μπορούσε να τελείωνε εδώ, αν ο… consultant δεν προσπαθούσε μάταια να βγάλει τον skipper κλέφτη σε μία προσπάθεια εκδίκησης όταν του συστάθηκε να περιοριστεί στις δικές του αρμοδιότητες. Ισχυρισμοί φυσικά που αποδείχτηκαν ψευδείς κατά την αυτοψία που έκανε το λιμενικό.

Η ιστορία αυτή θα μπορούσε να ήταν φανταστική, δυστυχώς όμως είναι πέρα για πέρα πραγματική. Κι αν αυτή η συγκεκριμένη υπόθεση έχει πάρει πλέον τη νομική οδό, το πρόβλημα παραμένει. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την προβληματική νομοθεσία γύρω από το επάγγελμα του skipper. Ίσως σε κάποιους ναυταθλητικούς ομίλους η ευθύνη ενός κυβερνήτη να είναι ψιλά γράμματα και να μη διδάσκεται. Τέτοια όμως φαινόμενα στον επαγγελματικό χώρο είναι ανεπίτρεπτα να συμβαίνουν.

Ελπίζουμε σύντομα να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο. Ένας ναυταθλητικός όμιλος είναι ακριβώς αυτό: ένας ναυταθλητικός όμιλος. Επαγγελματίας skipper σημαίνει πολλά περισσότερα από το φοράω ομοιόμορφα μπλουζάκια και τριμάρω σωστά τα πανιά μου. Όποιος δεν μπορεί να το καταλάβει, ας περιοριστεί σε αυτά που καταλαβαίνει.

Προσοχή, λοιπόν, στους απατεώνες που ονειρεύονται να γίνουν όλα όσα δεν μπορούν μέσα από έναν τίτλο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *