ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

    2 Φεβρουαρίου, 2023

    Οι νικητές στο Περιφερειακό Πρωτάθλημα Δ. Ελλάδας & Ιονίων Νήσων της κατηγορίας ILCA 4 που έγινε στον Ν.Α.Ο. Κέρκυρας

    31 Ιανουαρίου, 2023

    Οι τελευταίες διακοπές της Ζόι και του Μπράιαν

    31 Ιανουαρίου, 2023
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

      2 Φεβρουαρίου, 2023

      Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

      27 Ιανουαρίου, 2023

      Μια οικογενειακή υπόθεση στη CELEBRITY CRUISES

      27 Ιανουαρίου, 2023
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      4 λόγοι που το ταξίδι με πλοίο αξίζει και τους χειμερινούς μήνες

      22 Δεκεμβρίου, 2022

      Τουρισμός: Ελληνικό νησί – έκπληξη στη λίστα του National Geographic με τους 25 πιο συγκλονιστικούς προορισμούς

      7 Δεκεμβρίου, 2022

      Μονή: Το νησάκι με τα ελάφια, τα παγώνια και τις ωραιότερες παραλίες στον Σαρωνικό

      4 Δεκεμβρίου, 2022

      Γερολιμένας: Ένα μαγικό σκηνικό με αυθεντική, μανιάτικη αύρα

      3 Δεκεμβρίου, 2022

      Κάσος Ένα Ταξίδι Στο Χρόνο

      28 Νοεμβρίου, 2022
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITESURF
      Featured

      Οι νικητές στο Περιφερειακό Πρωτάθλημα Δ. Ελλάδας & Ιονίων Νήσων της κατηγορίας ILCA 4 που έγινε στον Ν.Α.Ο. Κέρκυρας

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 31 Ιανουαρίου, 2023
      Recent

      Οι νικητές στο Περιφερειακό Πρωτάθλημα Δ. Ελλάδας & Ιονίων Νήσων της κατηγορίας ILCA 4 που έγινε στον Ν.Α.Ο. Κέρκυρας

      31 Ιανουαρίου, 2023

      Ελπιδοφόρο το μέλλον της ιστιοπλοΐας παρά τις δυσκολίες της νέας χρονιάς

      18 Ιανουαρίου, 2023

      Τα συλλυπητήρια της Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας για τον θάνατο του Χρυσού Ολυμπιονίκη της Ρώμης Κωνσταντίνο

      11 Ιανουαρίου, 2023
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Θα προχωρήσει επιτέλους η Ελλάδα σε ένα νέο ερευνητικό και ωκεανογραφικό σκάφος;

      31 Δεκεμβρίου, 2022

      Είναι φρέσκο το ψάρι που τρως; Φωτογράφισέ το και θα δεις!

      15 Δεκεμβρίου, 2022

      Τεράστια οικολογική καταστροφή: Νεκρές 2.500 φώκιες στην Κασπία Θάλασσα

      6 Δεκεμβρίου, 2022

      Η μεθανόλη και ο πόλεμος για τα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία

      4 Δεκεμβρίου, 2022

      «Πράσινη ναυτιλία»: Ποιοι ζητούν να χρηματοδοτηθούν έργα

      28 Νοεμβρίου, 2022
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      Κωνσταντίνος: Η αγάπη του για την ιστιοπλοΐα και οι αγώνες με την «Αφρόεσσα»

      TOP SAILORS 12 Ιανουαρίου, 2023
      Recent

      Κωνσταντίνος: Η αγάπη του για την ιστιοπλοΐα και οι αγώνες με την «Αφρόεσσα»

      12 Ιανουαρίου, 2023

      Ο Πορφύριος, η φοβερή και τρομερή φάλαινα που ακόμη και ο ανίκητος στρατηγός Βελισάριος απέτυχε να εξοντώσει

      1 Ιανουαρίου, 2023

      Χριστουγεννιάτικο καράβι: Ο βαθύς συμβολισμός των Ελλήνων

      22 Δεκεμβρίου, 2022
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΝΕΑ » Η μεθανόλη και ο πόλεμος για τα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία
    ΝΕΑ

    Η μεθανόλη και ο πόλεμος για τα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία

    4 Δεκεμβρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια5 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Σε έναν αέναο αγώνα επιδίδεται η ναυτιλιακή βιομηχανία, που προσπαθεί να συμμορφωθεί με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Υδρογόνο, μεθανόλη, αμμωνία και βιοκαύσιμα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αναλυτών, που προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα χαρακτηριστικά τους. Ωστόσο, η ανάπτυξη νέων καυσίμων δεν έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που να ξεκαθαρίσει ποιο ή ποια θα είναι τα καύσιμα του μέλλοντος. Η αβεβαιότητα μεταξύ των πλοιοκτητών παραμένει και η ναυτιλία προσκρούει σε ύφαλο.

    Σημειώνεται πως η ναυτιλιακή βιομηχανία εξέπεμψε ποσότητα-ρεκόρ 936 εκατομμυρίων μετρικών τόνων διοξειδίου του άνθρακα το 2021, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Οι ναυπηγοί βροντοφωνάζουν πως προσπαθούν διαρκώς να βρουν νέες λύσεις, κατασκευάζοντας πιο αποτελεσματικά σκάφη, αλλά η μάχη με το αποτύπωμα άνθρακα του κλάδου φαίνεται άνιση, αφού το παγκόσμιο εμπόριο έχει αυξηθεί κατά κόρον.

    Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) εμφανίζεται να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές των εναλλακτικών καυσίμων, όπως γίνεται εμφανές από τις συνεχώς αυξανόμενες παραγγελίες. Ωστόσο, αν δεν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση το LNG, που θεωρείται μεν ορυκτό καύσιμο, αλλά υπηρετεί πλήρως την περίοδο μετάβασης της ναυτιλίας στη νέα εποχή χωρίς άνθρακα, οι πλοιοκτήτες δεν έχουν άλλο καύσιμο έτοιμο και διαθέσιμο για τα πλοία τους.

    Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV παρουσίασε στην ετήσια έκθεση Maritime Forecast το 2050 το «μείζον εμπόδιο» της διαθεσιμότητας καυσίμων. Ως κυρίαρχο πρόβλημα φωτογραφίζει το γεγονός ότι καμία βιομηχανία δεν μπορεί να απαλλαγεί από τον άνθρακα μεμονωμένα, επομένως οι βιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο πρέπει να κάνουν τις σωστές επιλογές από κοινού. Μάλιστα, το αργότερο έως το 2030, το 5% της ενέργειας για τη ναυτιλία θα πρέπει να προέρχεται από καύσιμα ουδέτερα ως προς τις εκπομπές άνθρακα.

    Την ίδια ώρα, ο DNV προβλέπει ότι οι επενδύσεις τεχνολογίας επί του πλοίου που απαιτούνται για τα σενάρια πορείας προς την απανθρακοποίηση μέχρι το 2050 θα κυμανθούν από 8 έως 28 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου που θα επικρατήσει, μεταξύ 2022 και 2050. Επενδύσεις μεταξύ 30 και 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως έως το 2050 απαιτούνται για τις χερσαίες αλυσίδες εφοδιασμού καυσίμων.

    Ως «από μηχανής θεός» φαίνεται να εμφανίζεται ένα καθαρότερο καύσιμο, το οποίο ονομάζεται μεθανόλη και μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο ή βιομάζα ή ακόμα και συνδυάζοντας διοξείδιο του άνθρακα με υδρογόνο. Οι επενδυτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην «πράσινη αμμωνία», αφού μέσω της δανέζικης startup Blue World Technologies συγκεντρώθηκαν 37 εκατομμύρια ευρώ (36,9 εκατομμύρια δολάρια), με απώτερο σκοπό να συνεχιστεί η έρευνα για να αυξηθεί η παραγωγή ενός νέου συστήματος, που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει μεγάλα πλοία με χρήση μεθανόλης. Αυτήν την περίοδο οι πέντε χώρες που παράγουν τις μεγαλύτερες ποσότητες μεθανόλης είναι η Κίνα, η Σαουδική Αραβία, το Τρινιντάντ και Τομπάγκο, το Ιράν και η Ρωσία.

    Η παγκόσμια ζήτηση για μεθανόλη αυξάνεται με αξιόλογο ρυθμό 5,5% περίπου τον χρόνο και υπολογίζεται ότι το 2027 θα φτάσει τους 135 εκατ. τόνους. Όπως σημειώνει το Bloomberg, «είναι δυνατόν να καίγεται απλώς μεθανόλη σε έναν κινητήρα όπως τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο. Αλλά είναι πιο αποτελεσματικό να εξάγουμε τα μόρια υδρογόνου από τη μεθανόλη και να τα περνάμε μέσα από μια κυψέλη καυσίμου. Η Blue World εκτιμά ότι η χρήση κυψέλης καυσίμου μπορεί να εξοικονομήσει έως και 30% του καυσίμου σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης». Ωστόσο, εγείρονται ανησυχίες για την ασφάλεια: η χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και το αυξημένο κόστος του συστήματος αποθήκευσης καυσίμου συνεχίζουν να κάνουν αυτό το καύσιμο μη ελκυστικό για τα πλοία που εκτελούν πολύ μεγάλα ταξίδια και χρειάζονται μεγάλες ποσότητες καυσίμου.

    Σε δεύτερο επίπεδο, στο παιχνίδι μπαίνει δειλά δειλά και το «πράσινο» υδρογόνο. Παρά το γεγονός ότι έμμεσα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως δομικό στοιχείο για την παραγωγή άλλων καυσίμων με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, όπως η e-αμμωνία, η μπλε αμμωνία και η e-μεθανόλη, η χαμηλή ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα του υγρού υδρογόνου και το υψηλό κόστος του συστήματος αποθήκευσής του καθιστούν δύσκολη τη χρήση του στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας. Αρκετούς υποστηρικτές συγκεντρώνει και η αμμωνία, αφού πρόκειται για καύσιμο που είναι διαθέσιμο σε επαρκείς ποσότητες και με βιώσιμο κόστος. Από την άλλη πλευρά, όμως, χρειάζεται να αντιμετωπιστούν μια σειρά από ζητήματα, όπως η ανάπτυξη νέων υποδομών ανεφοδιασμού παγκοσμίως και κατάλληλων κινητήρων για πλοία, την ώρα που η μέθοδος παραγωγής αμμωνίας χωρίς αποτύπωμα άνθρακα δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη. Τέλος, τα βιοκαύσιμα, στα οποία συγκαταλέγονται το βιοντίζελ, η βιοαιθανόλη, το βιοαέριο, η βιομεθανόλη κ.λπ. θα μπορούσαν, σύμφωνα με αναλυτές, να χρησιμοποιηθούν σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και σε πλοία που μεταφέρουν χύδην φορτίο.

    Ένα ταξίδι δίνει ελπίδα


    Το πλοίο της σουηδικής εταιρείας Furetank πραγματοποίησε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής από το Μόνγκσταντ της Νορβηγίας στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, καταναλώνοντας ένα μείγμα βιοκαυσίμου το οποίο αποτελείτο κατά 30% από ανανεώσιμο καύσιμο και κατά 70% από ντίζελ πλοίων που προήλθε από το διυλιστήριο του Μόνγκσταντ. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα αρχικά αποτελέσματα της δοκιμής ήταν θετικά, καθώς δεν εντοπίστηκαν αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση ή στην κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού καυσίμου ντίζελ.

    Οι δοκιμές έδειξαν ότι η κατανάλωση του εν λόγω μείγματος βιοκαυσίμου μπορεί να παρέχει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 87,5% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, αποδεικνύοντας ότι ο συνδυασμός ανανεώσιμων καυσίμων με συμβατικά προϊόντα διύλισης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών του κλάδου της εμπορικής ναυτιλίας. Πάντως, η ναυτιλιακή βιομηχανία αγωνίζεται συνεχώς να συμμορφωθεί με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αλλά υπάρχουν ακόμη πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν.

    Πηγή

    Σχετικά άρθρα

    Αλλαγή σκηνικού στην παγκόσμια Ναυτιλία: Πώς συνδέουν οι τράπεζες τα δάνεια με τις εκπομπές ρύπων

    31 Δεκεμβρίου, 2022

    Ναυτιλία: Παγκόσμιο σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας

    31 Δεκεμβρίου, 2022

    Θα προχωρήσει επιτέλους η Ελλάδα σε ένα νέο ερευνητικό και ωκεανογραφικό σκάφος;

    31 Δεκεμβρίου, 2022

    Χανιά: Μυστήριο με ακυβέρνητο ιστιοφόρο στην Αγία Μαρίνα – Δύτης ψάχνει απαντήσεις στα ερωτήματα

    22 Δεκεμβρίου, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

    2 Φεβρουαρίου, 2023

    Οι νικητές στο Περιφερειακό Πρωτάθλημα Δ. Ελλάδας & Ιονίων Νήσων της κατηγορίας ILCA 4 που έγινε στον Ν.Α.Ο. Κέρκυρας

    31 Ιανουαρίου, 2023

    Οι τελευταίες διακοπές της Ζόι και του Μπράιαν

    31 Ιανουαρίου, 2023

    Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

    27 Ιανουαρίου, 2023

    Μια οικογενειακή υπόθεση στη CELEBRITY CRUISES

    27 Ιανουαρίου, 2023

    Ελπιδοφόρο το μέλλον της ιστιοπλοΐας παρά τις δυσκολίες της νέας χρονιάς

    18 Ιανουαρίου, 2023

    Κωνσταντίνος: Η αγάπη του για την ιστιοπλοΐα και οι αγώνες με την «Αφρόεσσα»

    12 Ιανουαρίου, 2023

    Τα συλλυπητήρια της Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας για τον θάνατο του Χρυσού Ολυμπιονίκη της Ρώμης Κωνσταντίνο

    11 Ιανουαρίου, 2023

    Οι νικητές του Περιφερειακού Πρωταθλήματος Αθηνών στην κατηγορία ILCA 4

    11 Ιανουαρίου, 2023

    Σε κίνηση ματ προέβη ο Πρόεδρος του ΙΟΠ μετατρέποντας τον όμιλο σε Ακαδημία Στελεχών της ΝΔ

    7 Ιανουαρίου, 2023
    Διαβάζονται τώρα

    Μεγάλη συμμετοχή αναμένεται στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting

    2 Φεβρουαρίου, 2023

    Οι νικητές στο Περιφερειακό Πρωτάθλημα Δ. Ελλάδας & Ιονίων Νήσων της κατηγορίας ILCA 4 που έγινε στον Ν.Α.Ο. Κέρκυρας

    31 Ιανουαρίου, 2023

    Οι τελευταίες διακοπές της Ζόι και του Μπράιαν

    31 Ιανουαρίου, 2023
    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook Instagram
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου

    Εγγραφή στο newsletter

    Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα από τον μαγικό κόσμο της θάλασσας!

    © 2023 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Privacy Policy