ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

      27 Μαρτίου, 2023

      Τουρισμός: Πρόβλεψη για αύξηση 15% στις προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019

      26 Μαρτίου, 2023

      Η απόλυτη κρουαζιέρα που πρόκειται να κρατήσει… τρία χρόνια – Οι ελληνικοί προορισμοί που θα επισκεφθεί

      21 Μαρτίου, 2023
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

      26 Μαρτίου, 2023

      Ο φάρος και το ξωκλήσι του Αγίου Σώστη στο Μεσολόγγι

      23 Μαρτίου, 2023

      Οι εξωτικές ελληνικές παραλίες που είχαν σχέση με πειρατές

      22 Μαρτίου, 2023

      Χαλκιδική: Τέλος εποχής στο «κρυμμένο» νησάκι – Τα 100 στρ. που αλλάζουν τα πάντα

      22 Μαρτίου, 2023

      Τα 6 πιο βιώσιμα νησιά της Ελλάδας – Πρωταγωνιστής το Αιγαίο Πέλαγος

      21 Μαρτίου, 2023
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITESURF
      Featured

      Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 24 Μαρτίου, 2023
      Recent

      Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

      24 Μαρτίου, 2023

      Οι εθνικές ομάδες Techno 293 Plus & Techno 293

      23 Μαρτίου, 2023

      Το Skiathos Palace Cup ανοίγει πανιά στις 5-7 Μαϊου 2023

      23 Μαρτίου, 2023
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

      27 Μαρτίου, 2023

      Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών Αιγαίου

      24 Μαρτίου, 2023

      Η τραγική εικόνα μιας φάλαινας που σακατεύτηκε από πλοίο στη Μεσόγειο

      21 Μαρτίου, 2023

      Διογένης ο Απολλωνιάτης – Ο πρώτος μετεωρολόγος

      19 Μαρτίου, 2023

      Φάλαινες όρκες επιτέθηκαν σε ιστιοπλοϊκό σκάφος στο στενό του Γιβραλτάρ!

      19 Μαρτίου, 2023
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ 26 Μαρτίου, 2023
      Recent

      26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

      26 Μαρτίου, 2023

      Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.)

      24 Μαρτίου, 2023

      ΤΊ είναι οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ)

      24 Μαρτίου, 2023
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ » TOP SAILORS » Έλληνες οι πρώτοι θαλασσοπόροι εξερευνητές
    TOP SAILORS

    Έλληνες οι πρώτοι θαλασσοπόροι εξερευνητές

    18 Νοεμβρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια8 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Είναι υπέροχο και σου δημιουργεί αίσθημα υπερηφάνειας όταν διαπιστώνεις (και ανακαλύπτεις) το μεγαλείο, την δύναμη και τα κατορθώματα των Ελλήνων!

    Αν κάποιος σκεφτεί τους «εξερευνητές» στην ανθρώπινη ιστορία θα του έρθει σίγουρα στο μυαλό σίγουρα ο Χριστόφορος Κολόμβος, ο Φερδινάνδος Μαγγελάνος και άλλοι ναυτικοί που έζησαν την περίοδο που τα βασίλεια της Ευρώπης οργάνωναν τις πρώτες αποστολές στον Νέο Κόσμο.

    Ωστόσο, πολύ πριν ο Κολόμβος ανακαλύψει την Αμερική το 1492 άλλοι γενναίοι εξερευνητές κατάφεραν να φτάσουν σε αχαρτογράφητες περιοχές και να ανακαλύψουν πριν από οποιονδήποτε άλλο τι υπάρχει… εκεί έξω!

    Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν επιδέξιοι ταξιδιώτες. Ο πολιτισμός τους ήταν διάσπαρτος σε εκατοντάδες μικροσκοπικά νησιά, από την Κρήτη μέχρι τη Ρόδο.

    Μέσω του εμπορίου και της εξερεύνησης, οι Έλληνες ήρθαν σε επαφή με μέρη κοντινά όπως το Λεβάντε (σημερινή Μέση Ανατολή) και η Περσία αλλά και μακρινά όπως η Κίνα, η Αγγλία και η Σκανδιναβία, η τελευταία από τις οποίες εξερευνήθηκε από τον αστρονόμο Πυθέα γύρω στο 325 π.Χ.

    Ο ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΡΥΘΡΑΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

    Οι περισσότερες αρχαίες αποστολές, ωστόσο, πραγματοποιήθηκαν με την ελπίδα να βρουν εμπορικές οδούς που έδιναν πρόσβαση στους θησαυρούς ξένων χωρών.

    Σύμφωνα με ένα κείμενο που ονομάζεται «Περίπλους της Ερυθράς Θάλασσας», ο Έλληνας θαλασσοπόρος Ίππαλος, ο οποίος έζησε τον 1ο αιώνα π.Χ., ανακάλυψε μια νέα και ταχύτερη διαδρομή από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη νότια Ινδία διασχίζοντας τον Ινδικό Ωκεανό.

    Φαίνεται ότι είχε αναλάβει πολλά ταξίδια μεταξύ Αιγύπτου, Ερυθράς θάλασσας, Αραβίας και Ινδιών με πολύ ενδιαφέρουσες χαρτογραφήσεις, γεωγραφικές και μετεωρολογικές παρατηρήσεις ιδιαίτερα στον Ινδικό ωκεανό.

    Θεωρείται ότι είναι ο πρώτος που τόλμησε να πλεύσει ανοικτά στον ωκεανό στηριζόμενος στις παρατηρήσεις του, αντί να ακολουθήσει τη μέχρι τότε ακολουθούμενη ακτοπλοΐα.

    Ο Ιππαλος, ήταν πλοίαρχος ο οποίος έκανε εμπορικά ταξίδια από την Ερυθρά Θάλασσα προς την Αραβική Χερσόνησο, μέχρι και τις ακτές της Ινδίας.

    Είχε χαρτογραφήσει τις περιοχές που ταξίδευε παρατηρώντας και τα καιρικά φαινόμενα.

    Ένα από αυτά τα φαινόμενα ήταν και οι περιοδικοί άνεμοι του Ινδικού Ωκεανού, γνωστοί σήμερα ως Μουσώνες, οι οποίοι τότε ήταν άγνωστοι στους λαούς της Μεσογείου.

    Ο Ιππαλος, παρατήρησε για πρώτη φορά πως οι άνεμοι αυτοί, κατά τον μισό χρόνο πνέουν βορειοανατολικά και τον άλλο μισό, νοτιοδυτικά.

    Καθώς ήταν εκείνος που τους περιέγραψε πρώτος, το φαινόμενο αυτό, ονομάστηκε για πρώτη φορά «Ιππάλιοι άνεμοι».

    Απέπλευσε από κάποιο λιμάνι της Ερυθράς Θάλασσας.

    Φτάνοντας στον Κόλπο του Άντεν, αντί να ακολουθήσει την συνηθισμένη πορεία περιπλέοντας τις Αραβικές ακτές, έπλευσε προς τις ακτές της Σομαλίας περιπλέοντας το Κέρας της Αφρικής, βγαίνοντας από εκεί στην ανοιχτή θάλασσα.

    Κάπου εκεί, τον βρήκαν οι νοτιοδυτικοί Μουσώνες και έτσι, ο Ίππαλος, έγινε ο πρώτος θαλασσοπόρος που έφτασε από την Αφρική στην Ινδία μέσω της ανοιχτής θάλασσας.

    Από τότε, ο δρόμος αυτός, ως συντομότερος προς την Ινδία, καθιερώθηκε και έγινε η κύρια θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της μετέπειτα Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και της Ινδίας.

    Ο ΣΚΥΛΑΚΑΣ ΣΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ

    ο Σκύλακας από την πόλη της Καρυάνδας η οποία βρισκόταν στην Χερσόνησο της Αλικαρνασσού, ήταν θαλασσοπόρος του Δαρειου.

    άρχισε την εξερεύνηση του από την πόλη της Κασπάτηρου η οποία βρισκόταν κοντά στον Ινδό Ποταμό, κάπου στα σημερινά σύνορα του Πακιστάν με το Αφγανιστάν.

    Με έναν στολίσκο, διέπλευσε τον Ινδό Ποταμό μέχρι που ανακάλυψε τις εκβολές του.

    Από εκεί, συνέχισε προς την Αραβική Θάλασσα περιπλέοντας τις ακτές του σημερινού Πακιστάν του Ιράν, τις νότιες ακτές της Αραβικής Χερσονήσου, πέρασε στην Ερυθρά Θάλασσα την οποία διέσχισε, φτάνοντας μέχρι το σημείο από το οποίο – όπως αναφέρει ο Ηρόδοτος – ξεκίνησαν οι Φοίνικες του Αιγύπτιου Φαραώ Νέχώ του Δευτέρου για να περιπλεύσουν την Αφρική.

    Ο Σκύλακας, κατέγραψε λεπτομερώς τα μέρη που εξερεύνησε, τους ανθρώπους τους, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και διάφορες άλλες πληροφορίες.

    Από το πολύτιμο αυτό όμως σύγγραμμα, διασώθηκαν μόλις ελάχιστες αναφορές από μεταγενέστερους συγγραφείς όπως εκείνες του Ηροδότου και μετέπειτα του Στράβωνα.

    Δύο αιώνες μετά το ταξίδι του Σκύλακα, τον 4ο αιώνα π.Χ., εμφανίζεται ένα σύγγραμμα το οποίο φέρει τον τίτλο «Περίπλους της θαλάσσης της οικουμένης Ευρώπης και Ασίας και Λιβύης (όπως ονομαζόταν τότε η Αφρική)» το οποίο έχει υπογράψει κάποιος ως Σκύλακας ο Καρυανδεύς.

    Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΑΣΚΑ

    Ο Ευστράτιος Ιβάνοβιτς (Ιωάννου) Ντελάρωφ γεννήθηκε το 1740, αδιευκρίνιστο το πού ακριβώς.

    Έφυγε μικρός από την πατρίδα του και αρχικά εγκαταστάθηκε στην ελληνική παροικία της Ρωσικής τότε, Ουκρανικής σήμερα, πόλης Νιζίν.

    Έχοντας εξελιχθεί σε έναν από τους διακεκριμένους πλοιάρχους και έχοντας αναλάβει αρκετές αποστολές στην περιοχή της Αλάσκας, με τον καιρό έγινε συμμέτοχος σε διάφορες γουνεμπορικές επιχειρήσεις και πλοία.

    O Ντελάρωφ έφτασε στον Κόλπο των Τριών Αγίων το 1787 όπου έμεινε σε αυτή την θέση για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

    Κατά την παραμονή του στο νησί, έστησε ένα φυλάκιο στην άλλη μεριά του νησιού για να ελέγχει τον Πορθμό Σελίκοφ και τις απέναντι ηπειρωτικές ακτές της Αλάσκας.

    Δημιούργησε επίσης έναν ακόμα σταθμό στις απέναντι ακτές βορειοανατολικά του νησιού με την ονομασία Αλεξαντρόβσκαγια, εκεί που σήμερα βρίσκεται ο οικισμός Σελντόβια.

    Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ

    Ιωάννης Φωκάς.

    Οι πρόγονοι του, ήταν από την Κωνσταντινούπολη την οποία εγκατέλειψαν κατά την πτώση της στους Οθωμανούς το 1453 και εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο. Ο πατέρας του, από την Πελοπόνησο μετοίκισε στο χωριό Βαλεριάνος της Κεφαλονιάς όπου και γεννήθηκε, το 1536, ο Φωκάς.

    Στις Αμερικανικές ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού, οι Ισπανικές κτίσεις, είχαν φτάσει μέχρι την σημερινή πολιτεία της Καλιφόρνια. Τότε, υπήρχε απλώς ως εικασία από τους χαρτογράφους της εποχής, οι οποίοι ακόμα δεν γνώριζαν για την ύπαρξη του Βερίγγειου Πορθμού, πως βόρεια της Αμερικής, υπάρχει κάποιο θαλάσσιο πέρασμα που ένωνε τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό.

    Αυτή η εικασία, δημιούργησε τον μύθο για την ύπαρξη του Πορθμού του Ανιάν του οποίου το όνομα προήλθε από την Κινεζική επαρχία που είχε καταγράψει στο βιβλίο του ο Μάρκο Πόλο.

    Η αποστολή του Φωκά, ήταν να βρει το πέρασμα αυτό ώστε οι Ισπανοί να το φυλάξουν και να αποτρέψουν την ενδεχόμενη έξοδο των Άγγλων από τον Ατλαντικό προς τον Ειρηνικό.

    Το 1590, ξεκίνησε από την Καλιφόρνια με τρία μικρά πλοία και 200 στρατιώτες έτσι ώστε αν βρει τον Πορθμό του Ανιάν να τους αφήσει ως φρουρά.

    Η αποστολή όμως απέτυχε λόγω της κακομεταχείρισης των στρατιωτών από τον διοικητή τους οι οποίοι στασίασαν, αναγκάζοντας έτσι τον Φωκά να επιστρέψει στην Καλιφόρνια.

    Το 1592, πραγματοποίησε το δεύτερο του ταξίδι για την αναζήτηση του πορθμού. Με δύο πλοία αυτή την φορά και λιγότερους στρατιώτες, έπλευσε βόρεια.

    Εκεί, βρήκε έναν πορθμό που στην νότια πλευρά της εισόδου του υπάρχει ένας μεγάλος βράχος που έμοιαζε σαν μια μεγάλη κολώνα. Ο βράχος αυτός, σήμερα είναι γνωστός ως “Κολώνα του Φωκά”.

    Ο Φωκάς, πίστεψε πως βρήκε τον Πορθμό του Ανιάν.

    Στην πραγματικότητα όμως είχε ανακαλύψει τις νότιες ακτές του νησιού Βανκούβερ και τις ακτές της Πολιτείας της Ουάσινγκτον.

    Ο ΝΕΑΡΧΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΑΒΙΑ

    Το 326 π.χ. οι Μακεδόνες είχαν ήδη καταλύσει την Περσική Αυτοκρατορία έχοντας κατακτήσει τα εδάφη της, και συνέχιζαν την εκστρατεία τους ανατολικότερα, προς τις άγνωστες χώρες της Ασίας, μιας ηπείρου που ακόμη τότε οι Μεσογειακοί Πολιτισμοί δεν γνώριζαν πόσο ανατολικά εκτείνεται.

    Όταν έφτασαν στον Υδάσπη Ποταμό (σημερινή ονομασία Τζαλούμ), αντιμετώπισαν την αντίσταση του στρατού ενός Ινδού Βασιλιά, του Πώρου.

    Αν και ήρθαν αντιμέτωποι για πρώτη φορά με πολεμικούς ελέφαντες, κατάφεραν να επικρατήσουν.

    Ο Αλέξανδρος, ήθελε να συνεχίσει την επέλαση του προς την Ανατολή.

    Διέταξε λοιπόν τον Νέαρχο να κατασκευάσει έναν στόλο και να τον διαπλεύσει προς τον Νότο.

    Όταν τα πλοία ήταν έτοιμα, ο στόλος του Νέαρχου ξεκίνησε το ταξίδι του, με τον Αλέξανδρο να τον ακολουθεί μαζί με τον υπόλοιπο στρατό του από τις όχθες του ποταμού, για να τον προφυλάξει από ενδεχόμενες ενέδρες.

    Πολλοί από τους άνδρες των πληρωμάτων των πλοίων, ακόμα και τριηράρχες δεν είχαν καμία σχέση με την ναυσιπλοΐα καθώς οι γνώστες του αντικειμένου στον στρατό του Αλέξανδρου δεν ήταν πολλοί.

    Αυτό είχε ως συνέπεια, κατά την διέλευση του ποταμού, ο στόλος να κάνει συχνές στάσεις για να επισκευαστούν οι φθορές των πλοίων που συχνά προσάραζαν λόγω λανθασμένων χειρισμών στα άγνωστα και αχαρτογράφητα νερά.

    Ο Νέαρχος έπλευσε κατά μήκος των ακτών του Πακιστάν και του Ιράν, φτάνοντας μέχρι τα Στενά της Ορμούζ όπου σε εκείνο το σημείο, βρισκόταν η Σατραπεία της Καρμανίας.

    Εκεί, συνάντησε τον Αλέξανδρο που είχε φτάσει μετά από την δύσκολη διέλευση της Ερήμου της Γεδρωσίας από την οποία είχε σημαντικές απώλειες καθώς πολλοί από τους άνδρες του είχαν εξαντληθεί λόγω της πρωτόγνωρης για εκείνους ζέστης και της έλλειψης νερού.

    Ο Αλέξανδρος του έδωσε εντολή να συνεχίσει προς τον ποταμό Τίγρη με τελικό προορισμό την πόλη Σούσα.

    Έτσι, το 324 π.Χ. ο Μακεδονικός Στόλος υπό τον Νέαρχο, αν και ναυπηγήθηκε στην Ασία, γινόταν ο πρώτος ευρωπαϊκός στόλος της Ιστορίας που εισέρχονταν στον Περσικό Κόλπο.

    Από τις ακτές της Καρμανίας, πέρασε στις απέναντι ακτές της Αραβικής χερσονήσου, περιπλέοντας και εξερευνώντας για πρώτη φορά τις ακτές των σημερινών χωρών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Σαουδικής Αραβίας, του Κατάρ, του Μπαχρέιν, του Κουβέιτ και του Ιράκ, μέχρι τις εκβολές του Ευφράτη Ποταμού.

    Από εκεί διέπλευσε τον Ευφράτη και τον Τίγρη μέχρι που έφτασε στα Σούσα.

    Η άφιξη του Μακεδονικού στρατεύματος στα Σούσα, σήμανε και την ολοκλήρωση της εκστρατείας κατά της Περσίας η οποία πλέον αποτελούσε μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας.

    Πηγή

    Previous ArticleΠέτρος Αραπάκης: Ο Μανιάτης θαλασσοπόρος που έκανε το γύρο του κόσμου με ιστιοφόρο για ένα στοίχημα
    Next Article Juan de Fuca o έλληνας θαλασσοπόρος βρήκε τον 16ο αιώνα αυτό που θα γίνει γνωστό το 2040

    Σχετικά άρθρα

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της η PANTAENIUS HELLAS

    14 Μαρτίου, 2023

    True Spirit: Η αληθινή ιστορία μιας έφηβης που ταξίδεψε με ιστιοφόρο ανά τον κόσμο έγινε ταινία στο Netflix

    18 Φεβρουαρίου, 2023

    Κωνσταντίνος: Η αγάπη του για την ιστιοπλοΐα και οι αγώνες με την «Αφρόεσσα»

    12 Ιανουαρίου, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023

    Τουρισμός: Πρόβλεψη για αύξηση 15% στις προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019

    26 Μαρτίου, 2023

    Κωνσταντινίδης – Reds: Επενδύσεις άνω των 500 εκατ. – Πώς προχωρά η Μαρίνα Αλίμου

    26 Μαρτίου, 2023

    26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

    26 Μαρτίου, 2023

    Υψώθηκε η τεράστια ελληνική σημαία στο λιμάνι της Χίου

    25 Μαρτίου, 2023

    Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

    24 Μαρτίου, 2023

    Λιμάνι Ηρακλείου: Εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών το 2022

    24 Μαρτίου, 2023

    Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών Αιγαίου

    24 Μαρτίου, 2023
    Διαβάζονται τώρα

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023
    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook Instagram
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου
    © 2023 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.