Ε.Ν.Π.Ε.Ν.: τα υπέρ και τα κατά του νέου νομοσχεδίου σχετικά με το καμποτάζ στα yachts

Κατά του ορίου των 21 ημερών για την ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία στη χώρα μας που ορίζεται στο υπό δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο τάχθηκε η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και προσωπικά ο ίδιος ο  Υπουργός τόλμησαν και κατήργησαν στο νομοσχέδιο του προαναφερόμενου Υπουργείου, που  αναρτήθηκε από την 07-01-2022 και για 15 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση στον ιστότοπο  (http://www.opengov.gr/ynanp/?p=1798), τον περιβόητο αναχρονιστικό νόμο περί «καμποτάζ»  που απαγόρευε την επιβίβαση επιβατών από ελληνικούς λιμένες στα πλοία με σημαία τρίτης  χώρας. Βήμα που αναμφισβήτητα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως περίτρανα απέδειξε  η προηγούμενη χρονιά που βιώσαμε με τη ραγδαία αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας μας και την  πληρότητα 100% που είχαν σχεδόν όλα τα νησιά μας μέχρι το μήνα Νοέμβριο!!! 

Δυστυχώς όμως στο άρθρο 8 παραγρ. 2β του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου τέθηκε  περιορισμός 21 μόλις ημερών στην ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία στη χώρα μας!!! 

Η εξαιτίας της πανδημίας απελευθέρωση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία,  οδήγησε στον κατάπλου χιλιάδων τέτοιων πλοίων (πάνω από 1.000 σκάφη ανά μήνα), με βάση  τα επίσημα στοιχεία κατάπλου – απόπλου των αρμοδίων κατά τόπους Λιμενικών Αρχών. 

Τονίζουμε τη σημασία που έχει για τα νησιά σας, αλλά και τη χώρα γενικότερα η παρουσία  των προαναφερόμενων σκαφών θέτοντας ένα απλό παράδειγμα: 

Ένα yacht μήκους 40 έως 50 μέτρων (από τα μικρότερα της κατηγορίας) το οποίο για τα  συνήθη ναύλα που είναι πχ μια εβδομάδα κρουαζιέρας στις Κυκλάδες, μόνο για τα απαραίτητα του ταξιδιού χρειάζεται: από 15.000 έως 20.000 λίτρα πετρέλαιο = 31.000 € και τουλάχιστον 10.000 με 15.000 € εφόδια-τρόφιμα.  

Το ελάχιστο άμεσο συνάλλαγμα την εβδομάδα, πετρέλαιο 31.000 € + εφόδια 15.000 €  χ 1.000 yachts  = 46.000.000 €.

Σε αυτά αν προσθέσουμε (τέλη ελλιμενισμού, ηλεκτρικό ρεύμα, κατανάλωση ύδατος,  παραμονή πελατών σε ξενοδοχεία, αφίξεις – αναχωρήσεις από αεροδρόμια, επισκέψεις σε  εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, μουσεία, συντήρηση πλοίων από ειδικούς τεχνικούς, μηχανικούς,  ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς, ναυτικοί πράκτορες κλπ., τότε με μία πρόχειρη ματιά στις αφίξεις ξένων θαλαμηγών στη χώρα από τις 16 Μαΐου εύκολα καταλαβαίνουμε όλοι από που προέκυψε  το άλμα-έκπληξη του φετινού ΑΕΠ.  

Το πρόσχημα – επιχείρημα που αναμασούν κάποιοι συγκεκριμένοι κύκλοι και  «παράγοντες» του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας είναι πώς η άρση του καμποτάζ γίνεται  εις βάρος της ανάπτυξης των τα κατά πολύ λιγότερων στον αριθμό, θαλαμηγών πλοίων υπό  Ελληνική σημαία. Αυτό το αφήγημά τους όμως πέρυσι κατέρρευσε και τούτο διότι, ο φρενήρης  ρυθμός προσέγγισης τέτοιων πλοίων υπό ξένη σημαία, όχι μόνο δεν μείωσε τους ναύλους των  αντίστοιχων υπό Ελληνική Σημαία πλοίων αναψυχής, αλλά τουναντίον, εκτίναξε τους ναύλους  αυτών, διότι συμπαρασύρθηκαν από τους ναύλους των υπό ξένη σημαία πλοίων. 

Η εξαιτίας της πανδημίας περσινή απελευθέρωση των yachts μας έδειξε το δρόμο για την  ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και θα είναι πραγματικά κρίμα για τα νησιά μας αλλά και  για την Ελλάδα γενικότερα να απωλέσουμε έσοδα από την επερχόμενη τουριστική περίοδο με  την καθιέρωση του περιορισμού των 21 ημερών δραστηριοποίησης των πλοίων αυτών που  προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. 


Δημοσιεύτηκε

σε

,

από

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *