ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

      27 Μαρτίου, 2023

      Τουρισμός: Πρόβλεψη για αύξηση 15% στις προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019

      26 Μαρτίου, 2023

      Η απόλυτη κρουαζιέρα που πρόκειται να κρατήσει… τρία χρόνια – Οι ελληνικοί προορισμοί που θα επισκεφθεί

      21 Μαρτίου, 2023
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

      26 Μαρτίου, 2023

      Ο φάρος και το ξωκλήσι του Αγίου Σώστη στο Μεσολόγγι

      23 Μαρτίου, 2023

      Οι εξωτικές ελληνικές παραλίες που είχαν σχέση με πειρατές

      22 Μαρτίου, 2023

      Χαλκιδική: Τέλος εποχής στο «κρυμμένο» νησάκι – Τα 100 στρ. που αλλάζουν τα πάντα

      22 Μαρτίου, 2023

      Τα 6 πιο βιώσιμα νησιά της Ελλάδας – Πρωταγωνιστής το Αιγαίο Πέλαγος

      21 Μαρτίου, 2023
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITESURF
      Featured

      Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 24 Μαρτίου, 2023
      Recent

      Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

      24 Μαρτίου, 2023

      Οι εθνικές ομάδες Techno 293 Plus & Techno 293

      23 Μαρτίου, 2023

      Το Skiathos Palace Cup ανοίγει πανιά στις 5-7 Μαϊου 2023

      23 Μαρτίου, 2023
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

      27 Μαρτίου, 2023

      Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών Αιγαίου

      24 Μαρτίου, 2023

      Η τραγική εικόνα μιας φάλαινας που σακατεύτηκε από πλοίο στη Μεσόγειο

      21 Μαρτίου, 2023

      Διογένης ο Απολλωνιάτης – Ο πρώτος μετεωρολόγος

      19 Μαρτίου, 2023

      Φάλαινες όρκες επιτέθηκαν σε ιστιοπλοϊκό σκάφος στο στενό του Γιβραλτάρ!

      19 Μαρτίου, 2023
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ 26 Μαρτίου, 2023
      Recent

      26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

      26 Μαρτίου, 2023

      Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.)

      24 Μαρτίου, 2023

      ΤΊ είναι οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ)

      24 Μαρτίου, 2023
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ » YACHTING » Ε.Ν.Π.Ε.Ν.: τα υπέρ και τα κατά του νέου νομοσχεδίου σχετικά με το καμποτάζ στα yachts
    YACHTING

    Ε.Ν.Π.Ε.Ν.: τα υπέρ και τα κατά του νέου νομοσχεδίου σχετικά με το καμποτάζ στα yachts

    18 Ιανουαρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Κατά του ορίου των 21 ημερών για την ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία στη χώρα μας που ορίζεται στο υπό δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο τάχθηκε η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση:

    Το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και προσωπικά ο ίδιος ο  Υπουργός τόλμησαν και κατήργησαν στο νομοσχέδιο του προαναφερόμενου Υπουργείου, που  αναρτήθηκε από την 07-01-2022 και για 15 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση στον ιστότοπο  (http://www.opengov.gr/ynanp/?p=1798), τον περιβόητο αναχρονιστικό νόμο περί «καμποτάζ»  που απαγόρευε την επιβίβαση επιβατών από ελληνικούς λιμένες στα πλοία με σημαία τρίτης  χώρας. Βήμα που αναμφισβήτητα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως περίτρανα απέδειξε  η προηγούμενη χρονιά που βιώσαμε με τη ραγδαία αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας μας και την  πληρότητα 100% που είχαν σχεδόν όλα τα νησιά μας μέχρι το μήνα Νοέμβριο!!! 

    Δυστυχώς όμως στο άρθρο 8 παραγρ. 2β του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου τέθηκε  περιορισμός 21 μόλις ημερών στην ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία στη χώρα μας!!! 

    Η εξαιτίας της πανδημίας απελευθέρωση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία,  οδήγησε στον κατάπλου χιλιάδων τέτοιων πλοίων (πάνω από 1.000 σκάφη ανά μήνα), με βάση  τα επίσημα στοιχεία κατάπλου – απόπλου των αρμοδίων κατά τόπους Λιμενικών Αρχών. 

    Τονίζουμε τη σημασία που έχει για τα νησιά σας, αλλά και τη χώρα γενικότερα η παρουσία  των προαναφερόμενων σκαφών θέτοντας ένα απλό παράδειγμα: 

    Ένα yacht μήκους 40 έως 50 μέτρων (από τα μικρότερα της κατηγορίας) το οποίο για τα  συνήθη ναύλα που είναι πχ μια εβδομάδα κρουαζιέρας στις Κυκλάδες, μόνο για τα απαραίτητα του ταξιδιού χρειάζεται: από 15.000 έως 20.000 λίτρα πετρέλαιο = 31.000 € και τουλάχιστον 10.000 με 15.000 € εφόδια-τρόφιμα.  

    Το ελάχιστο άμεσο συνάλλαγμα την εβδομάδα, πετρέλαιο 31.000 € + εφόδια 15.000 €  χ 1.000 yachts  = 46.000.000 €.

    Σε αυτά αν προσθέσουμε (τέλη ελλιμενισμού, ηλεκτρικό ρεύμα, κατανάλωση ύδατος,  παραμονή πελατών σε ξενοδοχεία, αφίξεις – αναχωρήσεις από αεροδρόμια, επισκέψεις σε  εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, μουσεία, συντήρηση πλοίων από ειδικούς τεχνικούς, μηχανικούς,  ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς, ναυτικοί πράκτορες κλπ., τότε με μία πρόχειρη ματιά στις αφίξεις ξένων θαλαμηγών στη χώρα από τις 16 Μαΐου εύκολα καταλαβαίνουμε όλοι από που προέκυψε  το άλμα-έκπληξη του φετινού ΑΕΠ.  

    Το πρόσχημα – επιχείρημα που αναμασούν κάποιοι συγκεκριμένοι κύκλοι και  «παράγοντες» του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας είναι πώς η άρση του καμποτάζ γίνεται  εις βάρος της ανάπτυξης των τα κατά πολύ λιγότερων στον αριθμό, θαλαμηγών πλοίων υπό  Ελληνική σημαία. Αυτό το αφήγημά τους όμως πέρυσι κατέρρευσε και τούτο διότι, ο φρενήρης  ρυθμός προσέγγισης τέτοιων πλοίων υπό ξένη σημαία, όχι μόνο δεν μείωσε τους ναύλους των  αντίστοιχων υπό Ελληνική Σημαία πλοίων αναψυχής, αλλά τουναντίον, εκτίναξε τους ναύλους  αυτών, διότι συμπαρασύρθηκαν από τους ναύλους των υπό ξένη σημαία πλοίων. 

    Η εξαιτίας της πανδημίας περσινή απελευθέρωση των yachts μας έδειξε το δρόμο για την  ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και θα είναι πραγματικά κρίμα για τα νησιά μας αλλά και  για την Ελλάδα γενικότερα να απωλέσουμε έσοδα από την επερχόμενη τουριστική περίοδο με  την καθιέρωση του περιορισμού των 21 ημερών δραστηριοποίησης των πλοίων αυτών που  προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. 

    Previous ArticleΤα αποτελέσματα του Περιφερειακού Πρωταθλήματος Αθηνών στα Optimist
    Next Article “Αισιοδοξία”, ο πρώτος αγώνας ανοιχτής θαλάσσης της χρονιάς από τον Ν.Ο. Χανίων

    Σχετικά άρθρα

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Ηράκλειο: Ανοίγει ο δρόμος για Μαρίνα στο Παγκρήτιο

    17 Μαρτίου, 2023

    Ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της η PANTAENIUS HELLAS

    14 Μαρτίου, 2023

    Τζεφ Μπέζος: Το νέο superyacht του αξίας 500 εκατ. δολ. έχει ελικοδρόμιο και πισίνα

    9 Μαρτίου, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023

    Τουρισμός: Πρόβλεψη για αύξηση 15% στις προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019

    26 Μαρτίου, 2023

    Κωνσταντινίδης – Reds: Επενδύσεις άνω των 500 εκατ. – Πώς προχωρά η Μαρίνα Αλίμου

    26 Μαρτίου, 2023

    26 Μαρτίου 2012, η ημέρα που ο Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών

    26 Μαρτίου, 2023

    Υψώθηκε η τεράστια ελληνική σημαία στο λιμάνι της Χίου

    25 Μαρτίου, 2023

    Την Κυριακή η Γενική Συνέλευση της ΕΙΟ

    24 Μαρτίου, 2023

    Λιμάνι Ηρακλείου: Εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών το 2022

    24 Μαρτίου, 2023

    Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών Αιγαίου

    24 Μαρτίου, 2023
    Διαβάζονται τώρα

    Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από την θαλάσσια ζώνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας AE

    27 Μαρτίου, 2023

    Ετήσια Τακτική Συνέλευση Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων

    27 Μαρτίου, 2023

    Το ελληνικό νησί που αποτελούσε το βασίλειο των πειρατών

    26 Μαρτίου, 2023
    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook Instagram
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου
    © 2023 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.