ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    5οι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ΑμεΑ Χριστοφόρου-Αλεξάς!

    18 Αυγούστου, 2023

    Ανεβαίνει ο Μαραμενίδης στο παγκόσμιο της Χάγης

    16 Αυγούστου, 2023

    21 Έλληνες ιστιοπλόοι ρίχονται στη μάχη της πρώτης πρόκρισης για τους Ολυμπιακούς στο Παρίσι

    9 Αυγούστου, 2023
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Η Celebrity Cruises αποκαλύπτει νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες στο νέο της πλοίο Celebrity Ascent

      29 Ιουλίου, 2023

      4o Διεθνές Φεστιβάλ Θαλάσσιου Τουρισμού

      22 Ιουλίου, 2023

      Ανάσα δροσιάς θα προσφέρει η μαρίνα Αλίμου, δίνοντας δικαίωμα στο παρασόλι

      14 Ιουλίου, 2023
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      Travel + Leisure: Το island hopping στην Ελλάδα στις 25 καλύτερες καλοκαιρινές διακοπές στον κόσμο το 2023

      23 Μαΐου, 2023

      7 νησιά κοντά στην Αθήνα για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς

      27 Απριλίου, 2023

      Βρήκαμε την πιο ζεστή παραλία της Ελλάδας

      15 Απριλίου, 2023

      Ναύπακτος: Έκλεψε και φέτος τις εντυπώσεις ο Επιτάφιος – Φαντασμαγορικές εικόνες από το πανέμορφο ενετικό λιμάνι

      15 Απριλίου, 2023

      Το ιδιαίτερο Πάσχα στην Πάτμο – Οι εμπειρίες που προσφέρει το νησί της Αποκάλυψης

      11 Απριλίου, 2023
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITE
      Featured

      5οι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ΑμεΑ Χριστοφόρου-Αλεξάς!

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 18 Αυγούστου, 2023
      Recent

      5οι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ΑμεΑ Χριστοφόρου-Αλεξάς!

      18 Αυγούστου, 2023

      Ανεβαίνει ο Μαραμενίδης στο παγκόσμιο της Χάγης

      16 Αυγούστου, 2023

      21 Έλληνες ιστιοπλόοι ρίχονται στη μάχη της πρώτης πρόκρισης για τους Ολυμπιακούς στο Παρίσι

      9 Αυγούστου, 2023
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Κόρινθος: Ψόφιους αχινούς ξεβράζει η θάλασσα στο Καλαμάκι

      18 Μαΐου, 2023

      Γαλάζια Σημαία 2023: Οι βραβευμένες ακτές και μαρίνες στην Ελλάδα

      12 Μαΐου, 2023

      Η Ελαφόνησος σε διεθνές φόρουμ στο Μονακό υπό τον Πρίγκιπα Αλβέρτο

      27 Απριλίου, 2023

      Βρήκαμε την πιο ζεστή παραλία της Ελλάδας

      15 Απριλίου, 2023

      Χαλκιδική: Χωματερή ο βυθός του Πόρτο Κουφό, βρέθηκε μέχρι και … σόμπα

      31 Μαρτίου, 2023
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      Η πρώτη γυναίκα δύτρια «αποκτά» το δικό της άγαλμα στη Σύμη

      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ 10 Ιουλίου, 2023
      Recent

      Η πρώτη γυναίκα δύτρια «αποκτά» το δικό της άγαλμα στη Σύμη

      10 Ιουλίου, 2023

      Ιώαννης Παστρικάκης, ένας ΄ήρωας της σχολής Ναυτικών Δοκίμων

      6 Μαΐου, 2023

      Εντυπωσιακό ναυάγιο εντοπίστηκε στο Κάβο Ντόρο – Η ιστορία του “Χρυσή Αυγή” που βυθίστηκε το 1983

      15 Απριλίου, 2023
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΥΠΟΔΟΜΕΣ » Αλλάζει… τιμονιέρη η Μαρίνα Καλαμάτας
    ΥΠΟΔΟΜΕΣ

    Αλλάζει… τιμονιέρη η Μαρίνα Καλαμάτας

    6 Μαΐου, 20234 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Το υπουργείο Τουρισμού ζητά την πρόωρη λήξη της σύμβασης παραχώρησης

    Τα νέα δεδομένα για το μέλλον της Μαρίνας Καλαμάτας που δημιούργησε το έγγραφο του υπουργείου Τουρισμού, καθώς ζήτησε την πρόωρη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, χρήσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της υποδομής, συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

    Ειδικότερα, σε έγγραφο της Διεύθυνσης Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών του υπουργείου Τουρισμού, με το οποίο απαντά στο αίτημα του ιδιώτη που διαχειρίζεται τη μαρίνα της Καλαμάτας για την έκδοση άδειας λειτουργίας, σημειώνεται:

    «Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού εγγράφου, η Υπηρεσία μας, αφού εξέτασε τα υποβληθέντα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το ανωτέρω αίτημα, καθώς και το σύνολο των εγγράφων που υπάρχουν για το εν λόγω θέμα στο αρχείο της, διαπίστωσε τα ακόλουθα:

    Στις 23/4/85, με συμβαλλόμενους το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΕΟΤ, το Δήμο Καλαμάτας και το Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας, υπεγράφη “Προγραμματική Σύμβαση” με σκοπό τη δημιουργία μαρίνας μεσαίου μεγέθους (250 σκαφών).

    Στις 2/9/85 υπεγράφη απόφαση μεταξύ των υπουργών, Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Εμπορικής Ναυτιλίας με την οποία ανατίθεται η εκτέλεση των προβλεπόμενων λιμενικών έργων με την ανωτέρω “Προγραμματική Σύμβαση”, στο Δήμο Καλαμάτας.

    Στις 2/9/98 υπεγράφη Σύμβαση Παραχώρησης της χρήσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής (Μαρίνας) Καλαμάτας μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Ανάπτυξης Καλαμάτας (Δ.Ε.Τ.Α.Κ.) και της Ανώνυμης Εταιρείας “Μαρίνα Καλαμάτας Τουριστική Α.Ε.”.

    H Μαρίνα Καλαμάτας έχει δημιουργηθεί και κατασκευαστεί πριν από το ν. 2160/93 που θέτει τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για τη χωροθέτηση τουριστικού λιμένα (μαρίνα, καταφύγιο τουριστικών σκαφών, αγκυροβόλιο).

    Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα Απόφαση δημοσιευμένη σε ΦΕΚ που να εγκρίνει αρμοδίως τα ελάχιστα αναγκαία στοιχεία που θα συγκροτούν με πληρότητα το λιμένα, ήτοι τεχνική περιγραφή με αναφορά στην οριοθέτηση, στο εμβαδόν της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης στα λιμενικά και κτηριακά έργα με συνοδό τοπογραφικό.

    Στο συνημμένο φάκελο του σχετικού αιτήματος, το τοπογραφικό που έχει κατατεθεί είναι ανυπόγραφο με χρονολογία 2018. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένο τοπογραφικό, δεν μπορεί να γίνει αντιπαραβολή για τον έλεγχο της ορθότητας των αποτυπωμένων στοιχείων σε αυτό.

    Περαιτέρω με την υπ’ αρ. πρωτ. οικ 169408/12-7-13 Απόφαση του γενικού διευθυντή Περιβάλλοντος ΥΠΕΚΑ εγκρίθηκε η παράταση της ισχύος των περιβαλλοντικών όρων που εγκρίθηκαν με την υπ. αρ. 109276/5-10-01 Κ.Υ.Α για τα “Συμπληρωματικά έργα τουριστικού λιμένα Καλαμάτας”.

    Εκτός, όμως, από το κείμενο της Απόφασης παράτασης ισχύος των περιβαλλοντικών όρων, δεν έχει κατατεθεί στην Υπηρεσία μας ούτε η αρχική Απόφαση Έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ούτε τα εγκεκριμένα συνοδά σχέδια των προαναφερόμενων αποφάσεων.

    Περαιτέρω δεν υφίσταται στο φάκελο οποιοδήποτε άλλο έγγραφο από το οποίο να προκύπτουν τα ανωτέρω ελλείποντα στοιχεία, ήτοι η ελάχιστη αναγκαία περιγραφή του τουριστικού λιμένα, η έκταση της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης, τα βασικά στοιχεία χωροθέτησης, καθώς και η πρόβλεψη των αρχικών περιβαλλοντικών όρων.

    Ως εκ τούτου, ελλείπουν καίρια στοιχεία της έγκρισης εγκατάστασης κατ’ άρθρον 287A ν. 4442/2016, όπως σήμερα ισχύει, ακόμα και υπό το πρίσμα των προγενέστερων νομοθετικών διατάξεων του ν.2160/2022, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η έκδοση της αιτούμενης άδειας λειτουργίας του υπόψη τουριστικού λιμένα.

    Με δεδομένα τα ανωτέρω, διαπιστώνουμε ότι δε συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ή έγκρισης λειτουργίας για τον τουριστικό λιμένα – μαρίνα Καλαμάτας, διότι η υποβληθείσα αίτηση δε συνοδεύεται από τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για την έκδοση άδειας λειτουργίας της μαρίνας Καλαμάτας.

    Συνακόλουθα, σύμφωνα με το άρθρο 115 του ν. 4926/2022 (ΦΕΚ A’ 82/20.04.2022), δεδομένου ότι η υποβληθείσα κατά τα ανωτέρω αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας της μαρίνας Καλαμάτας δε συνοδευόταν από τα αναγκαία κατά νόμο στοιχεία, διαπιστώνεται η πρόωρη λήξη της υφιστάμενης από 2/9/1998 Σύμβασης Παραχώρησης της χρήσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής (Μαρίνας) Καλαμάτας μεταξύ (αρχικώς της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Ανάπτυξης Καλαμάτας (Δ.Ε.Τ.Α.Κ.) ήδη του Δήμου Καλαμάτας και της Ανώνυμης Εταιρείας “Μαρίνα Καλαμάτας Τουριστική Α.Ε.”.

    H διαπίστωση της συνδρομής λύσης της σύμβασης επέρχεται αυτοδικαίως εκ της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 115 του ν. 4926/2022, η δε παράτασή της δεν επιτρέπεται ούτε δυνάμει του άρθρου 49 του ν. 4795/2021, σύμφωνα με τη ρητή πρόβλεψη της παραγράφου 3 του ως άνω άρθρου 115 του ν. 4926/2022».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρότι το έγγραφο του υπουργείου Τουρισμού έχει συνταχθεί στο τέλος του 2022, στο Δήμο Καλαμάτας κοινοποιήθηκε μόλις πριν από λίγες μέρες.

    Πηγή

    Previous ArticleΙώαννης Παστρικάκης, ένας ΄ήρωας της σχολής Ναυτικών Δοκίμων
    Next Article Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα IQFOiL Class: Ξεκίνησε η μεγάλη γιορτή

    Σχετικά άρθρα

    4o Διεθνές Φεστιβάλ Θαλάσσιου Τουρισμού

    22 Ιουλίου, 2023

    Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για 33 νέα σκάφη για το Λιμενικό Σώμα

    10 Ιουλίου, 2023

    Νέο μάστερ πλαν Λιμένα Ελευσίνας: Αλλάζει ριζικά το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας

    7 Ιουλίου, 2023

    Προχωρούν τα σχέδια για τη μεταφορά λιμανιού στην Εύβοια – Ποιό λιμάνι αφορά

    29 Μαΐου, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Να επενδύσω σε ιστιοπλοϊκό σκάφος προς εκμετάλλευση; Πόσο κάνει; Ποιες είναι οι παγίδες; 33 απαντήσεις

    20 Μαρτίου, 2023

    Ταξινόμηση και ονόματα νεφών

    3 Απριλίου, 2020

    Οι Γοργόνες στην Ελληνική Μυθολογία

    17 Φεβρουαρίου, 2021

    Τουριστικά σκάφη υπό… «δίωξη»

    15 Μαρτίου, 2023
    Διαβάζονται τώρα

    5οι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ΑμεΑ Χριστοφόρου-Αλεξάς!

    18 Αυγούστου, 2023

    Ανεβαίνει ο Μαραμενίδης στο παγκόσμιο της Χάγης

    16 Αυγούστου, 2023

    21 Έλληνες ιστιοπλόοι ρίχονται στη μάχη της πρώτης πρόκρισης για τους Ολυμπιακούς στο Παρίσι

    9 Αυγούστου, 2023
    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου
    © 2023 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Privacy Policy