Ράλλυ Αιγαίου: η φθίνουσα πορεία και η ανάγκη για ανανέωση

Αν υπάρχει μόνο ένας εγχώριος αγώνας ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης που να γνωρίζει και ο πλέον άσχετος με το άθλημα, αυτός δεν είναι άλλος από το Ράλλυ Αιγαίου που μετρά 58 ολόκληρα χρόνια και τον οποίο διοργανώνει ο ΠΟΙΑΘ.

Ο αγώνας, που διεξήχθη πρώτη φορά το 1964 με διαδρομή Φάληρο – Σύρο, θεωρείται από τους πλέον απαιτητικούς χάρη στα μεγάλα μπράτσα, τις νυχτερινές πλεύσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες που συναντούν οι ιστιοπλόοι στο ταξίδι τους όπως αυτές διαμορφώνονται από τα μελτέμια του Αιγαίου, αλλά και τα ιδιαίτερα τοπικά φαινόμενα που αναπτύσσονται γύρω από τα νησιά μας.

Στη μακρόχρονη ιστορία του το Ράλλυ Αιγαίου κατάφερε να κερδίσει σημαντικούς χορηγούς και υποστηρικτές. Μεταξύ αυτών και το Πολεμικό Ναυτικό που υποστήριξε το θεσμό θέτοντας στη διάθεση της διοργάνωσης το ιστορικό θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ για τις συγκεντρώσεις των κυβερνητών, τις εγκαταστάσεις της Ναυτικής Διοίκησης Αιγαίου όπου πραγματοποιείται η δεξίωση λήξης του αγώνα, αλλά και ένα πολεμικό πλοίο που συνοδεύει σκάφη και πληρώματα καθόλη τη διαδρομή τους.

Αναμφίβολα ο ιστορικός αυτός αγώνας έχει ταυτίσει το όνομά του με τη ναυτική μας παράδοση. Το έχει ταυτίσει όμως και με τις υψηλές επιδόσεις είτε μιλάμε για πληρώματα καθαρά αγωνιστικά και σκάφη γρήγορα είτε για απλούς εραστές της θάλασσας που λατρεύουν να ζήσουν την περιπέτεια ακόμα και αν ξέρουν ότι όχι μόνο δεν θα βρεθούν στο βάθρο, αλλά ότι ίσως ακόμα και να μην καταφέρουν να τερματίσουν.

Ωστόσο – και όπως άλλωστε είναι φυσικό να συμβεί σε μία τόσο μακρά πορεία – τα τελευταία χρόνια ο αγώνας παρουσιάζει μία φθίνουσα πορεία. Φθίνουσα όχι γιατί έχει κάνει εκπτώσεις στον χαρακτήρα του, όλα όσα πρεσβεύει ή γιατί έχει χάσει την αίγλη του.

Φθίνουσα από άποψη συμμετοχών.

Πολλούς λόγους μπορεί ο καθένας να αναφέρει ως προς αυτό, οι περισσότεροι όμως θα συμφωνήσουν ότι ο κυριότερος είναι μάλλον η οικονομική δυσπραγία ενώ ειδικότερα την περσινή, αλλά και τη φετινή χρονιά οι επιπτώσεις της πανδημίας φαίνεται πως έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.

Έτσι, στη φετινή διοργάνωση οι συμμετοχές άγγιξαν μόλις τις εννέα, έξι στην κατηγορία Performance και τρείς στα Sport. Ωστόσο, και παρά αυτό το αρνητικό γεγονός, ο αγώνας συνεχίζει να παραμένει μία άρτια διοργάνωση.

Θα έλεγε κανείς ότι το Ράλλυ Αιγαίου και όλος αυτός ο μύθος που έχει πλάσει γύρω από το όνομά του είναι μία αφορμή για ιδιοκτήτες και πληρώματα να δουν την ιστιοπλοΐα λίγο πιο ‘συνειδητά’ σε αγωνιστικό επίπεδο και να αρχίσουν να δουλεύουν στο πώς θα βρουν λύσεις στα προβλήματα που τους κρατούν μακριά από τον αγωνιστικό στίβο.

Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν δείχνει να συμβαίνει στην πράξη. Οφείλεται στην έλλειψη διάθεσης των πληρωμάτων όπως συχνά αναφέρουν κάποιοι κυρίως από το περιβάλλον της διοργάνωσης ή μήπως σε κάτι άλλο;

Οι απαντήσεις στο ερώτημα αυτό φαίνεται πως έχουν διχάσει ακόμα και τα ίδια τα μέλη του Ομίλου.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στα πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Nέα πρόσωπα με φρέσκες ιδέες ήταν το ζητούμενο στις πρόσφατες εκλογές των Ομοσπονδιών. Γιατί όχι και για τους Ομίλους;

Πρόσφατα

Οι ελληνικές συμμετοχές στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Laser 4,7 YOUTH και TECHNO 293 PLUS

Σε δυο νέες μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις ετοιμάζονται να πάρουν μέρος Έλληνες ιστιοπλόοι. Ο πρώτος αγώνας είναι το παγκόσμιο πρωτάθλημα Λέιζερ 4, 7 Youth που θα διεξαχθεί στην Ιρλανδία από 7

Οι νικητές του Πανελλήνιου Γιούροπ

Μεγάλη αγωνιστική και οργανωτική επιτυχία σημείωσε το πανελλήνιο πρωτάθλημα της κατηγορίας Γιούροπ που διοργάνωσε ο Ε.Ν.Ο.Α. Έλαβαν μέρος 22 σκάφη και έγιναν 5 ιστιοδρομίες. Στους άνδρες κέρδισε ο Γεώργιος Καραγιαννίδης

μοιρασου το αρθρο

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *