Προχωρά η επένδυση στη μαρίνα Αλίμου

Με μεγάλη καθυστέρηση ξεκίνησαν την Τρίτη οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η Σύμβαση Παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου.

Μία σημαντική επένδυση στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά. Αιτία για αυτό; Από τη μία η πανδημία που έφερε πίσω την υπογραφή της σύμβασης αρκετούς μήνες, κι από την άλλη το γεγονός ότι συνεχίζουν, με ευθύνη της ΕΤΑΔ, να παραμένουν σε εκκρεμότητα αναβλητικές αιρέσεις απαραίτητες προκειμένου να υπογραφεί το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής βάσει των συμφωνηθέντων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της παραχωρησιούχου εταιρείας «Άκτωρ Παραχωρήσεις».

Μεταξύ αυτών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Αν. Καλλιτσάντση, είναι οι αυθαίρετες κατασκευές στον χερσαίο χώρο της μαρίνας, αλλά και ο μεγάλος αριθμός σκαφών που ελλιμενίζονται σε αυτή χωρίς να έχει γίνει η ανανέωση των σχετικών συμβάσεων.

Ως προς το πρώτο ζήτημα, υπενθυμίζουμε ότι ο Παραχωρησιούχος, κατόπιν συζήτησης με εκπροσώπους του ΣΙΤΕΣΑΠ παρουσία του Υπουργού Τουρισμού, είχε προτείνει τη μετεγκατάσταση των επαγγελματιών που στεγάζονται μέσα στη μαρίνα σε οριοθετημένο χώρο δίπλα στο κολυμβητήριο σε καινούργια ομοιόμορφα containers, για τα οποία οι επαγγελματίες θα επιβαρύνονταν μόνο με το κόστος αγοράς με τη μορφή μηνιαίου μισθώματος για δύο χρόνια, οπότε και πλέον θα περνούσαν στην ιδιοκτησία των επαγγελματιών.

Ωστόσο η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή από τον Σύνδεσμο με αποτέλεσμα, αρκετούς μήνες αργότερα, την περασμένη Τρίτη, να ξεκινήσει η από τον νόμο προβλεπόμενη διαδικασία απομάκρυνσής τους.

Έντονες όπως αναμένετο ήταν οι αντιδράσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ που με σχετική επιστολή προς τα μέλη του κάλεσε τους επαγγελματίες του yachting να παρέμβουν προσωπικά.

Στα πάγια αιτήματα του ΣΙΤΕΣΑΠ είναι η διατήρηση του επαγγελματικού χαρακτήρα της μαρίνας Αλίμου μέσω του προνομιακού τιμολογίου που είχε συμφωνήσει για τα επαγγελματικά σκάφη όσο ακόμα η μαρίνα βρισκόταν στην κυριότητα του δημοσίου, τουλάχιστον μέχρι να χωροθετηθεί μία νέα «επαγγελματική μαρίνα» στην περιοχή της νοτιο-ανατολικής Αττικής.

Τί προβλέπει το σχέδιο για την ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου

Σύμφωνα με τη σύμβαση το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου περνά στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ για περίοδο 40 ετών, με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μια στρατηγικού χαρακτήρα επένδυση της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της Αθήνας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Το Πλάνο Ανάπτυξης της μαρίνας Αλίμου προβλέπει τη δημιουργία μιας μαρίνας που θα αποτελεί ένα σύγχρονο και ελκυστικό πόλο αναψυχής και επιχειρηματικής δραστηριότητας με αναβαθμισμένους, λειτουργικούς και υπαίθριους χώρους. Μέσα σε αυτό το νέο, πολυμορφικό και προστατευόμενο περιβάλλον, θα αναπτύσσονται μια σειρά επαγγελματικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με ένα σύνολο προσφερόμενων επιλογών και υπηρεσιών που θα καταστήσουν την Μαρίνα Αλίμου ως ένα σημείο αναφοράς για την «Αθηναϊκή Ριβιέρα», αλλά και για ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου.

Πιο συγκεκριμένα, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.

Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, έκτασης σχεδόν 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών οι οποίες στο σύνολό τους θα φέρουν ένα νέο, σύγχρονο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί πλήρως τον απαραίτητο χώρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών και των χρηστών τους. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α.

Τέλος, εξαιρετική μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε να προστατεύεται απολύτως το περιβάλλον από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται το υψηλό επίπεδο αυτής στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση των κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών σκαφών και λοιπών χρήσεων).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *