Με εξώδικο απαντά ο Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. για τη μαρίνα Αλίμου

Η μαρίνα Αλίμου, με 1.000 μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού εκ των οποίων οι 50 είναι για θαλαμηγούς άνω των 50 μέτρων, είναι σίγουρα η πιο δημοφιλής μαρίνα της χώρας. Τα τελευταία χρόνια όμως, έχει έρθει στο προσκήνιο και για έναν άλλο λόγο και αυτός δεν είναι άλλος από την παραχώρησή της σε ιδιώτη.

Όπως ήταν φυσικό, η πρωτοβουλία αυτή που στόχο έχει την αναβάθμιση της μαρίνας και των προσφερόμενων υπηρεσιών, έφερε στην επιφάνεια μία κατάσταση γνωστή σε όλους όπου τα θύματα είναι και θύτες και οι θύτες είναι και θύματα.

Η εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. δεσμεύεται από τη σύμβασή της με το ελληνικό δημόσιο να πραγματοποιήσει τα εγκεκριμένα σχέδια ανάπλασης και ανάπτυξης της μαρίνας, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, εντός της επόμενης πενταετίας, συν δύο έτη χάριτος.

Σύντομα επίκειται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της μαρίνας βάσει της οποίας δίνεται στην εταιρεία το δικαίωμα χρήσης της για 40 χρόνια και αυτό φαίνεται να έχει φέρει μεγάλη αναστάστωση, αφού η διοίκηση της μαρίνας ζητά την απομάκρυνση κάθε κινητού περιουσιακού στοιχείου που βρίσκεται παρανόμως, όπως υποστηρίζει, στη χερσαία και θαλάσσια ζώνη της μαρίνας. Το περιθώριο που έχουν οι πλοιοκτήτες; Τριάντα ημέρες.

Σε αυτή την πρόσκληση οι πλοιοκτήτες των σκαφών που ελλιμενίζονται στη μαρίνα μέσω του συλλογικού τους οργάνου Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. απαντά με εξώδικο που αποστέλλει στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και την ΕΤ.ΑΔ. Α.Ε. εκφράζοντας τον δικό τους προβληματισμό για μία σειρά προβλημάτων που ανακύπτουν τόσο για τα μέλη του Συνδέσμου όσο και για την εξυπηρέτηση των συνολικών τουριστικών αναγκών της χώρας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Πρώτο και κύριο πρόβλημα φαίνεται να είναι το πού θα πάνε τα σκάφη μετά την απομάκρυνσή τους από τη μαρίνα καθώς δεν φαίνεται να έχει βρεθεί ως σήμερα μία λύση και μάλιστα αποδεκτή από όλους.

Επιπλέον όμως μεγάλο πρόβλημα θεωρείται και η απομάκρυνση των κινητών εγκαταστάσεων που διαθέτουν κάποιοι μέσα στη μαρίνα (λυόμενα, τρέιλερ, κιόσκια κ.ά.) που όπως υποστηρίζεται αναγκάστηκαν να εγκαταστήσουν οι ίδιοι καθώς η μαρίνα δεν διαθέτει κανέναν χώρο προκειμένου να εξυπηρετηθούν στην παροχή των προσφερόμενων υπηρεσιών τους, ούτε όμως και κάποιον χώρο που αξιοπρεπώς μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πλέον των 5.000 επισκέπτων που έρχονται στη χώρα μας και με αφετηρία τον Άλιμο ταξιδεύουν κυρίως στις Κυκλάδες και τα νησιά του Σαρωνικού.

Τα μέλη του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. κάνουν λόγο για ανυπολόγιστες συνέπειες της απόφασης αυτής τόσο για τους ίδιους, όσο και για την τουριστική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό σε μία εποχή μάλιστα που ο ανταγωνισμός των γειτονικών χωρών είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Για τα παραπάνω ο Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. δηλώνει ότι έλαβε γνώση μόλις 60 ημέρες προ της έναρξης της νέας τουριστικής σεζόν ενώ τα πράγματα δυσκολεύουν αφού μετά και το πρόσφατο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ο στόλος των επαγγελματικών σκαφών θα ενισχυθεί σημαντικά με νέα σκάφη.

Καλεί δε τους υπευθύνους να ανακαλέσουν την απόφασή τους και το σχετική εξώδικη πρόσκληση προκειμένου να συζητηθεί εκ νέου αφενός η ποσόστωση των επαγγελματικών σκαφών και αφετέρου να συμφωνηθούν οι ομαλές συνθήκες υπό τις οποίες θα πραγματοποιηθεί η έναρξη των εργασιών στον χώρο της μαρίνας.

Οι ίδιοι αρνούνται κατηγορηματικά να προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια αν δεν πραγματοποιήσουν πρώτα συνάντηση με τις διοικήσεις του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και της ΕΤ.ΑΔ. Α.Ε. ενώ αφήνουν υπόνοιες για μη εκπλήρωση μέχρι τώρα των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους του αναδόχου ζητώντας την κήρυξή του ως έκπτωτου ή την κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου στην περίπτωση που οι παραπάνω υπόνοιες ευσταθούν. Επιπλεόν σε αυτό ζητούν την άμεση και πλήρη ενημέρωση αναφορικά με τις πηγές και τις λεπτομέρειες χρηματοδότησης του αναδόχου από τις τράπεζες Alpha Bank και Eurobank.

Από την πλευρά της η ανάδοχος εταιρεία, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, φαίνεται πως έχει καταφέρει να αντλήσει ποσό ύψους 70 εκ. ευρώ με την έκδοση του νέου ομολόγου, γεγονός που ξεπέρασε κάθε προσδοκία αφού αρχικό πλάνο προέβλεπε την έκδοση ομολογιών 50 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στα έργα που θα δημιουργηθούν προβλέπονται εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, αποθηκευτικοί χώροι, γραφεία, χώροι αναψυχής, αθλητικές εγκαταστάσεις, καθώς και ξενοδοχειακή μονάδα και συνεδριακό κέντρο.

Το πώς θα προχωρήσει τελικά αυτή η σημαντική επένδυση και αν οι εμπλεκόμενοι φορείς καταφέρουν να λύσουν τα προβλήματα, είναι κάτι που θα το δούμε σύντομα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *