Μαρίνα Αλίμου: τα νέα δεδομένα δημιουργούν νέες ευκαιρίες

Η επένδυση στη μαρίνα Αλίμου αλλάζει τα δεδομένα δημιουργώντας νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στο χώρο του yachting και των θαλάσσιων δραστηριοτήτων

Η επένδυση στη μαρίνα Αλίμου, όπως ήταν φυσικό, αρκετούς μήνες τώρα έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας κόσμου που είτε ανήκουν στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο τόσο ειδικά της μαρίνας όσο και ευρύτερα του yachting είτε κατοικούν στις γύρω περιοχές.

Κάθε άποψη είναι βεβαίως θεμιτή ακριβώς γιατί πρόκειται περί παραχώρησης και όχι πώλησης. Που σημαίνει ότι ο χώρος της μαρίνας δεν περνά στα χέρια κανενός ιδιώτη, αλλά παραμένει ιδιοκτησία του κράτους. Αυτό που περνά στα χέρια του ιδιώτη είναι το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – 40 έτη με την προοπτική επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10.

Για αυτόν τον λόγο άλλωστε στη σχετική σύμβαση τίθενται από πλευράς δημοσίου και αρκετοί όροι προς τον παραχωρησιούχο όπως για παράδειγμα οι όροι που αφορούν τις λεγόμενες Δεσμευμένες Θέσεις Ελλιμενισμού, τα Αλιευτικά Σκάφη, τη Σύμβαση του δήμου Αλίμου και πολλά άλλα.

Η παραχώρηση αυτή γίνεται στη βάση του αμοιβαίου κέρδους τόσο για το ίδιο το κράτος όσο και τον ιδιώτη, κέρδος που θα δημιουργηθεί ακριβώς μέσω της αναβάθμισης της μαρίνας, της βελτίωσης των παροχών και υπηρεσιών προς όσους ελλιμενίζουν εκεί τα σκάφη τους, αλλά και της συνεπαγόμενης αναβάθμισης των γύρω περιοχών.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στην κάκιστη εικόνα που παρουσίαζε η μαρίνα Αλίμου όλα αυτά τα χρόνια και τις σημαντικές ελλείψεις που παρουσίαζε και οι οποίες κάνουν ακόμα και τον πιο δύσπιστο να παραδεχτεί πως ό,τι και να γίνει, σίγουρα στο τέλος η μαρίνα θα είναι βελτιωμένη.

Κι όταν μιλάμε για επενδύσεις αυτού του μεγέθους δεν μπορούμε παρά να ελπίζουμε στο καλύτερο δυνατό.

Ως προς αυτό θα λέγαμε ότι προς το παρόν υπάρχει μία φαινομενική έστω μυστικότητα εκ μέρους του νέου επενδυτή γεγονός που αφήνει χώρο για την ανάπτυξη μίας παραφιλολογίας από όλους όσους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αφορά άμεσα ή έμμεσα το μέλλον της μαρίνας.

Παράλληλα κάποιες επικοινωνιακές αστοχίες, όπως για παράδειγμα η επιλογή του εκπροσώπου της εταιρείας να αποστείλει πρόσκληση στους ιδιοκτήτες/διαχειριστές σκαφών για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεών τους βάσει των νέων τιμών χωρίς αυτή να συνοδεύεται από τον νέο τιμοκατάλογο ή ένα σαφές χρονοδιάγραμμα των εργασιών ώστε να μπορεί κανείς να αξιολογήσει τη σχέση κόστους-οφέλους δημιουργούν ένα κλίμα αμφισβήτησης και καχυποψίας για το τί μέλλει γεννέσθαι.

Προφανώς σε μία ελεύθερη αγορά ο καθένας έχει δικαίωμα να ζητά την τιμή που εκείνος κρίνει ότι ανταποκρίνεται στις υπηρεσίες που προσφέρει. Αντίστοιχα όμως είναι και δικαίωμα κάθε σοβαρού πελάτη – επαγγελματία ή μη – να γνωρίζει επακριβώς αυτές τις υπηρεσίες προτού λάβει την όποια απόφαση.

Αυτή τη στιγμή αυτό που βλέπουμε είναι μία εξίσωση λίγο-πολύ των τιμών με αυτές που ισχύουν σε άλλες μαρίνες της Αττικής, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν προς το παρόν και οι αντίστοιχες αλλαγές στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Το γεγονός αυτό αφήνει το περιθώριο να υποθέσει κανείς ότι στο μέλλον θα υπάρξουν κι άλλες αυξήσεις μέχρι η μαρίνα να πάρει σιγά-σιγά την τελική της μορφή με όποιες πολυπλοκότητες μπορεί να σημαίνει αυτό στον σχεδιασμό λειτουργίας από εδώ και πέρα των επιχειρήσεων και – όχι μόνο – που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο.

Η καθυστέρηση της επένδυσης, τόσο λόγω της πανδημίας όσο και κάποιων τυπικών θεμάτων που έπρεπε να λυθούν με ευθύνη της ΕΤΑΔ, όπως για παράδειγμα η απαραίτητη για τη σύναψη της συμφωνίας απομάκρυνση των εντός του χερσαίου χώρου αυθαίρετων κατασκευών, θα έπρεπε θεωρητικά να δώσει την ευκαιρία στον επενδυτή να σχεδιάσει προσεκτικότερα τα βήματα της επόμενης ημέρας.

Αν μη τί άλλο, θα περίμενε κανείς το 2020 η ανάρτηση του νέου τιμοκαταλόγου, ακόμα και με τις παραλείψεις που παρουσιάζει (πχ χρέωση πλαγιοδέτησης, υπολογισμός τιμής σκαφών μεγάλου πλάτους πέραν των catamaran) να γίνει σε μία νέα ιστοσελίδα που να αποτυπώνει το όραμα για τη νέα εποχή της μαρίνας. Ίσως ακόμα να μπορούσε να περιλαμβάνει και κάποιο τυποποιημένο ερωτηματολόγιο προκειμένου να γίνει καταγραφή απόψεων από τους υφιστάμενους χρήστες της μαρίνας σχετικά με τις δυνατότητες βελτίωσης των υπηρεσιών. Αντίστοιχη έρευνα – που μάλιστα απευθυνόταν και στους ίδιους τους ταξιδιώτες – είχε πραγματοποιηθεί σχετικά με την επένδυση του νέου αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος.

Η περίοδος όμως ανάπτυξης, η περίοδος δηλαδή μέσα στην οποία οφείλει ο Παραχωρησιούχος να εκτελέσει τα έργα για τα οποία έχει δεσμευθεί, ορίζεται στα 5 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης. Ως τότε πολλά θα αλλάξουν.

Σίγουρα τα νέα δεδομένα δημιουργούν ένα κενό για κάποιους όπως είναι οι μικροϊδιοκτήτες, κυρίως ιδιώτες, που ενδεχομένως έχουν λιγότερες ανάγκες από τους επαγγελματίες ή τους ιδιώτες μεγάλης οικονομικής επιφάνειας. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η ευκαιρία ώστε να υπάρξει συνολική ανάπτυξη του σκάφους και των θαλάσσιων δραστηριοτήτων στο άμεσο μέλλον.

Ε.Μ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *