ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    Trending

    Τουρισμός: Στροφή στη θάλασσα

    9 Αυγούστου, 2022

    Ρεκόρ μεταλλίων για την ελληνική ιστιοπλοΐα: 14 σε μόλις 40 ημέρες

    8 Αυγούστου, 2022

    Πρωταθλητής Ευρώπης στα Optimist ο Ιάσονας Παναγόπουλος

    7 Αυγούστου, 2022
    Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΕΑ
    • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
      1. YACHTING
      2. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
      3. ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      4. ΦΟΡΕΙΣ
      5. ΔΙΕΘΝΗ
      Featured

      Θ.Κόντες | Βελτίωση κατά 35% στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022- Το 2025 στα επίπεδα του 2019

      ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ / ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ 7 Ιανουαρίου, 2022
      Recent

      Τουρισμός: Στροφή στη θάλασσα

      9 Αυγούστου, 2022

      Παραγωγική η συνάντηση ΣΙΤΕΣΑΠ με την Σοφία Ζαχαράκη

      21 Ιουλίου, 2022

      Σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή Μητρώου Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής

      12 Ιουλίου, 2022
    • ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

      Καλάμια: Η τιρκουάζ παραλία μόλις μία ώρα από το κέντρο της Αθήνας

      6 Ιουνίου, 2022

      Τριήμερο Αγίου Πνεύματος: 5 νησιά για την πρώτη καλοκαιρινή απόδραση

      3 Ιουνίου, 2022

      Κουφονήσια και Λειψοί λένε «όχι» σε ομπρέλες και ξαπλώστρες στην παραλία – Πώς το κατάφεραν και γιατί πήραν την απόφαση

      20 Μαΐου, 2022

      Τρία νησιά για μονοήμερη εκδρομή την Πρωτομαγιά

      1 Μαΐου, 2022

      Πρώτη φορά στα Κουφονήσια

      25 Απριλίου, 2022
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ
      1. ΤΡΙΓΩΝΟ
      2. MATCH RACE
      3. ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
      4. WINDSURFING
      5. KITESURF
      Featured

      Ρεκόρ μεταλλίων για την ελληνική ιστιοπλοΐα: 14 σε μόλις 40 ημέρες

      ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ 8 Αυγούστου, 2022
      Recent

      Ρεκόρ μεταλλίων για την ελληνική ιστιοπλοΐα: 14 σε μόλις 40 ημέρες

      8 Αυγούστου, 2022

      Πρωταθλητής Ευρώπης στα Optimist ο Ιάσονας Παναγόπουλος

      7 Αυγούστου, 2022

      Θρίαμβος της Θεσσαλονίκης στο Κύπελλο Βορείου Αιγαίου

      7 Αυγούστου, 2022
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

      Ελληνικές θάλασσες: Μύθοι και αλήθειες – Πόσες από τις… απειλές είναι πραγματικές;

      4 Ιουλίου, 2022

      Η Σαρδηνία επιβάλλει ποινές στους τουρίστες που κλέβουν άμμο από τις παραλίες

      1 Ιουλίου, 2022

      Ανταρκτική: Χαρτογραφήθηκε ο πυθμένας του Νότιου Ωκεανού – Είναι ο 5ος ωκεανός της Γης

      13 Ιουνίου, 2022

      Στη Γυάρο αναπαράγεται το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού της φώκιας Monachus Monachus

      11 Ιουνίου, 2022

      Λιμενικό Ταμείο Θήρας: Δράσεις για την Ημέρα Περιβάλλοντος μαζί με την Aegean Rebreath

      3 Ιουνίου, 2022
    • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      1. TOP SAILORS
      2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
      3. ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
      Featured

      Ναυάγιο των Αντικυθήρων: Εντυπωσιακά τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα (εικόνες)

      ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 20 Ιουνίου, 2022
      Recent

      Ναυάγιο των Αντικυθήρων: Εντυπωσιακά τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα (εικόνες)

      20 Ιουνίου, 2022

      Ναυάγιο Gloucester: Εντοπίστηκε 3,5 αιώνες μετά τη βύθισή του (βίντεο)

      11 Ιουνίου, 2022

      Ιαπωνία: 83χρονος ιστιοπλόος διέσχισε μόνος του τον Ειρηνικό Ωκεανό

      6 Ιουνίου, 2022
    ΕΝΑΛΙΟΝΕΝΑΛΙΟΝ
    ΑΡΧΙΚΗ » ΝΕΑ » Κύθνος: Ναυάγιο ισπανικού ατμόπλοιου – «Είναι σαν να σταμάτησε ο χρόνος τον Απρίλιο του 1943»
    ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Κύθνος: Ναυάγιο ισπανικού ατμόπλοιου – «Είναι σαν να σταμάτησε ο χρόνος τον Απρίλιο του 1943»

    Πρόκειται για το «San Isidro Labrador», ατμόπλοιο επιταγμένο στη ναζιστική Γερμανία
    4 Ιουνίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Ακόμη ένα ναυάγιο εντοπίστηκε και ταυτοποιήθηκε στα ελληνικά νερά από την ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη. Πρόκειται για το επιταγμένο από τη ναζιστική Γερμανία ισπανικό ατμόπλοιο SAN ISIDRO LABRADOR που βυθίστηκε μετά από τορπιλική επίθεση από το υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ στις 5 Απριλίου 1943, εντοπίστηκε δυτικά της Κύθνου σε βάθος 98 μέτρων.

    Το ναυάγιο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Οι πλευρικές θύρες που οδηγούν στα εσωτερικά διαμερίσματα του πλοίου είναι ακόμα ανοιχτές. Η τσιμινιέρα του πλοίου παραμένει στην θέση της. Το ναυάγιο έχει καλυφτεί από θαλάσσιους οργανισμούς αλλά, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης, «η γενική εικόνα του είναι σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος τον Απρίλιο του 1943».

    Όπως διαπιστώθηκε, η αιτία βύθισης του San Isidro Labrador ήταν μια τρύπα στην αριστερή πίσω πλευρά στο ύψος του μηχανοστασίου, πρύμα από την τσιμινιέρα, και προκλήθηκε από τορπίλη που διαπέρασε το κύτος, αλλά δεν εξερράγη. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία και την έκθεση του κυβερνήτη του υποβρυχίου «Κατσώνης» Βασίλη Λάσκου, το San Isidro Labrador εβλήθη με τρεις τορπίλες και από απόσταση 400 μέτρων.

    Μόνο η μία τορπίλη πέτυχε το San Isidro Labrador και αυτή δεν εξερράγη, αλλά με τη δύναμη της ταχύτητας και ώσης που διέθετε (41 κόμβους) εμβόλισε και διαπέρασε την πλευρική λαμαρίνα του ισπανικού πλοίου στο ύψος του μηχανοστασίου σε βάθος 2 μέτρων.

    «Ούτε και εμείς θα το ξέραμε, αν δεν μας το έλεγαν ο ισπανός καπετάνιος του επιταγμένου από τους Γερμανούς, αλλά με ισπανική σημαία φορτηγού San Isidro και το πλήρωμά του, όταν τους μαζέψαμε απ’ τη θάλασσα ξυλιασμένους απ’ το κρύο. Η μια τορπίλη χτύπησε το στόχο, μα δεν εξερράγη! Ο πρώτος μηχανικός του ισπανικού, που κείνη τη στιγμή βρισκόταν στο μηχανοστάσιο, είδε τη μούρη του θαλασσινού αυτού τέρατος (Monstruo del Mar στα ισπανικά) να φθάνει στον ώμο του και πήγε να του στρίψει! Ε, λοιπόν απ’ το ρήγμα εκείνο μπουκάρισαν στο κύτος τα νερά και το καράβι βυθίστηκε!» έγραψε ο ύπαρχος του «Κατσώνης», Ηλίας Τσουκαλάς, στο βιβλίο του «Υποβρύχιο Υ1- Λάμπρος Κατσώνης, βραβείο ακαδημίας Αθηνών 1952».

    Το υποβρύχιο «Κατσώνης» είχε αποπλεύσει από τη Βηρυτό στις 24 Μαρτίου 1943 για την πρώτη πολεμική περιπολία με τον αντιπλοίαρχο Βασίλη Λάσκο ως κυβερνήτη. Ήταν επίσης και η πρώτη αποστολή του υποβρυχίου «Κατσώνης» μετά την αποδημία του Στόλου από την Ελλάδα, τον Απρίλη του 1941.

    «09:32 Πολεμική έγερσις. Χειρίζομεν προς επίθεσιν. 10:00 Βάλλονται 3 τορπίλλαι εις απόστασιν 400 μέτρων 2 των οποίων τα ίχνη διασταυρώνουν καταφανώς τον στόχον» αναφέρεται στην καταχώριση του ελληνικού υποβρυχίου.

    «10:02 Επιφάνεια. Εξόρμησις ομοχειρίας πυροβόλου. Το πλοίον ημιβυθισμένον επέχει προς την ακτήν με πρόθεσιν όπως προσαράξη. 10:03 Βάλλονται 5 βολαί προς παρεμπόδισιν της αναφερθείσης προσπαθείας του εχθρικού πλοίου πλην όμως επί ματαίω καθ΄ όσον ο στόχος εξαφανίζεται ώραν 10:04 υπό την θάλασσαν. Παραμένουν εις την επιφάνειαν της θαλάσσης αι δύο λέμβοι του εχθρικού πλοίου περισυλλέγουσαι ναυαγούς. Το πλοίον έφερεν εις τας παρειάς του και εις το κέρας του πρυμναίου ιστού την ισπανικήν σημαίαν».

    Το ατμόπλοιο San Isidro Labrador ανήκε στην ισπανική εταιρία Transcomar. Είχε ναυπηγηθεί το 1904 στα R. Williamson & Son στο Workington της Αγγλίας με το όνομα Guanche για την Compañía Marítima Canaria, μια ισπανική θυγατρική της βρετανικής Elder & Fyffes με έδρα τα Κανάρια νησιά. Το διαστάσεων 36,6 x 6,8 μέτρων ατμόπλοιο περιήλθε το 1925 στην Hamilton y Cia και μετονομάστηκε σε Carmen συνεχίζοντας να ταξιδεύει στα Κανάρια νησιά μεταφέροντας φρούτα προς την πρωτεύουσα Τενερίφη. Το 1929 αποκτήθηκε από τον Álvaro Rodríguez López, ένα σημαντικό εφοπλιστή των Καναρίων νήσων, μετονομαζόμενο σε San Isidro Labrador.

    Το υποβρύχιο «Κατσώνης» λίγες ημέρες νωρίτερα, στο πλαίσιο ειδικής αποστολής του με την κωδική ονομασία Boring, αποβίβασε δυο έλληνες πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών με κατάλληλο εξοπλισμό ασύρματο κ.λπ. (υπολοχαγό Γιώργο Ταβερναράκη και ασυρματιστή Αλέξανδρο Γαρδέλη) μεταξύ παλαιάς Μονεμβασιάς και λιμένα Γέρακα στην παραλία Αριάνα. Αποτέλεσμα της αποστολής Boring ήταν η δημιουργία αντάρτικων ομάδων και παράλληλα ο έλεγχος κινήσεων των γερμανικών δυνάμεων κατοχής στην περιοχή.

    Το «Κατσώνης» στη συνέχεια προχώρησε σε επιθετική περιπολία. Ο πρώτος στόχος του ήταν ένα ιταλικό πλοίο συνοδείας στο Γύθειο, το οποίο και τορπίλισε επιτυχώς στις 2 Απριλίου. Επρόκειτο για το Tergeste, που είχε ναυπηγηθεί το 1913 στην Ολλανδία ως επιβατηγό ατμόπλοιο. Στη συνέχεια μετακινήθηκε για περιπολία στις Δυτικές Κυκλάδες, στην Κύθνο, όπου εντόπισε το San Isidro Labrador.

    Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

    Σχετικά άρθρα

    Επτά πόλεις – Μία θάλασσα: Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εκπροσώπων των 7 Δήμων για την Θαλάσσια Ιερά οδό

    22 Ιουλίου, 2022

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή Μητρώου Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής

    12 Ιουλίου, 2022

    Χανιά | Βυθίζεται το παράνομο τσιγαράδικο που ήταν εγκαταλελειμμένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας

    6 Ιουλίου, 2022

    Μήλο επιλέγουν για τις διακοπές τους οι συντάκτες του Conde Nast Traveller

    24 Ιουνίου, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Δημοφιλή θέματα

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή Μητρώου Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής

    12 Ιουλίου, 2022

    Όχι πουράκια σε θάλασσες και ακτές

    7 Αυγούστου, 2022

    Οι Γοργόνες στην Ελληνική Μυθολογία

    17 Φεβρουαρίου, 2021

    Ρεκόρ μεταλλίων για την ελληνική ιστιοπλοΐα: 14 σε μόλις 40 ημέρες

    8 Αυγούστου, 2022
    Διαβάζονται τώρα

    Τουρισμός: Στροφή στη θάλασσα

    9 Αυγούστου, 2022

    Ρεκόρ μεταλλίων για την ελληνική ιστιοπλοΐα: 14 σε μόλις 40 ημέρες

    8 Αυγούστου, 2022

    Πρωταθλητής Ευρώπης στα Optimist ο Ιάσονας Παναγόπουλος

    7 Αυγούστου, 2022

    Εγγραφή στο newsletter

    Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα από τον μαγικό κόσμο της θάλασσας!

    Ακολουθήστε μας!
    • Facebook
    • Instagram

    Το μεγαλύτερο ενημερωτικό portal για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό.

    Συνδεθείτε μαζί μας και μείνετε ενημερωμένοι!

    Facebook Instagram
    • Επικοινωνία
    • Διαφήμιση
    • Πολιτική Προστασίας Απορρήτου

    Εγγραφή στο newsletter

    Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα από τον μαγικό κόσμο της θάλασσας!

    © 2022 ΕΝΑΛΙΟΝ - Ε.Κ.Ι.Θ.Π. | ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ MARITIME HELLAS - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Privacy Policy