Η πανδημία έφερε στην επιφάνεια τις αδυναμίες του ελληνικού yachting

Μέχρι και τον Φεβρουάριο όλα έδειχναν ότι και η φετινή χρονιά θα ήταν μία καλή χρονιά για τον τουρισμό, κλάδος ο οποίος, ειδικά την τελευταία επταετία, αποτελεί κυρίαρχο διαμορφωτή της ελληνικής οικονομίας.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ η άμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ για το 2019 ανήλθε στα 25 δισ. ευρώ ή αλλιώς 13% ενώ οι εκτιμήσεις συμπεριλαμβανομένης της έμμεσης συμβολής του ξεπερνούν το 30%. Επιπλέον, ο τουρισμός αποτελεί και έναν από τους κυρίαρχους τομείς σε επίπεδο προσέλκυσης επενδύσεων.

Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου τυχαίο ότι η Ελλάδα παρουσιάζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εξάρτησης της οικονομίας από τον τουρισμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ – OECD Tourism Trends & Policies 2020, η χώρα μας βρίσκεται στην 6η θέση όσον αφορά τη συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ και την 4η ως προς την απασχόληση.

www.oecd-ilibrary.org

Πού βρίσκεται το yachting σε αυτή την εικόνα;

Σύμφωνα με σχετική μελέτη για την ανάπτυξη των Ελληνικών τουριστικών λιμένων την οποία συνέταξε η Ένωση Μαρίνων Ελλάδος, οι μαρίνες και το yachting το 2018 συνεισέφεραν 1,17% έως 1,41% του ΑΕΠ, ήτοι περίπου 1,016 δισ. ευρώ, ενώ ειδικά όσον αφορά τη Μεσόγειο το μερίδιο της Ελλάδας ανήλθε σε μόλις 1,24% της αγοράς.

Κι αν τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν να υπάρχει ένα μεγάλο πεδίο ανάπτυξης, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις πολύ σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούνται ή δρομολογούνται το τελευταίο διάστημα στον τομέα αυτό, η πανδημία έφερε στην επιφάνεια τις μεγάλες αδυναμίες του κλάδου, φυσική συνέπεια της έλλειψης στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξής του.

Χαρακτηριστική αυτής της έλλειψης είναι η σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ του ποσοστού προτίμησης της χώρας μας ως προορισμός του yachting (33,7%) και του ποσοστού των τελικών κρατήσεων (20,4%) με τη μεγαλύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών να γίνεται προς τη γειτονική Κροατία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεί μία σημαντική αύξηση τόσο όσον αφορά τα mega yachts όσο και τα μικρότερα σκάφη αναψυχής.

Ειδικότερα την ιδιαίτερη αυτή εποχή που ζούμε η καθυστέρηση στην λήψη των αποφάσεων αναφορικά με τους περιορισμούς και τα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον COVID-19, αλλά και η αμηχανία με την οποία οι επαγγελματίες του κλάδου αντιμετώπισαν το πρωτόγνωρο κύμα ακυρώσεων, καθώς και η έλλειψη μίας κοινής επικοινωνιακής στρατηγικής και πολιτικής με στόχο τον εγχώριο τουρισμό και τη χάραξη της επόμενης ημέρας, όλα δείχνουν ότι η ανάγκη για την θέσπιση ενός φορέα που θα επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στην προώθηση και την ανάπτυξη του yachting ως ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερα δυναμικό τουριστικό προϊόν είναι επιτακτική.

Tο ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε ο θαλάσσιος τουρισμός σε συνάρτηση με το άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσεται επιβάλει τη δημιουργία ενός ισχυρού brand της χώρας μας ως προορισμός yachting.

Αυτό όμως απαιτεί και η νέα εποχή έτσι όπως διαμορφώνεται, όχι μόνο λόγω των εξελίξεων σε παγκόσμια κλίμακα με την εμφάνιση και ανάπτυξη νέων αγορών και προϊόντων, αλλά και από τις ανάγκες και επιθυμίες που χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη, ο οποίος πλέον είναι περισσότερο συνειδητοποιημένος ενώ αναζητά πιο ευέλικτους τρόπους διακοπών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *