Πράσινο φως για τη μαρίνα Βουλιαγμένης από το Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας

Το πράσινο φως έδωσε το Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος στα έργα αναβάθμισης της μαρίνας Βουλιαγμένης θέτοντας 6 περιβαλλοντικούς όρους:

  • Την ενίσχυση του δημόσιου και κοινόχρηστου χαρακτήρα της παράκτιας ζώνης και την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού στην παραλία
  • Την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού σε όλους τους χώρους της έκτασης που δεν κρίνονται αναγκαίοι για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα της μαρίνας
  • Τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων κατά την κατασκευή της υπόγειας διάβασης και του υπόγειου χώρου στάθμευσης με στόχο την ελαχιστοποίηση της διατάραξης της φυσικής βλάστησης
  • Φυτοτεχνικές επεμβάσεις με στόχο όχι μόνο να διατηρηθεί, αλλά να ενισχυθεί το παράκτιο οικοσύστημα των Τομέων 1 και 2 και να ανασυσταθεί ο Τομέας 3
  • Την επιλογή φυτών χαμηλών απαιτήσεων σε νερό καθώς και τη μη χρήση επιφανειών χλοοτάπητα
  • Τα υλικά καθαίρεσης των λιμενικών έργων να αξιοποιηθούν στην κατασκευή των νέων έργων που θα γίνουν.

Υπενθυμίζουμε τη μαρίνα ανέλαβε ο Αστέρας Βουλιαγμένης για 40 χρόνια με σύμβαση που υπεγράφη μετά από διεθνή διαγωνισμό της ΕΤΑΔ το 2012 έναντι του ποσού των 43 εκατ. ευρώ με τον προϋπολογισμό των έργων ανάπλασης να ανέρχεται στα 27 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές αλλαγές που προβλέπτονται να γίνουν στη μαρίνα αφορούν την ανακατασκευή και επέκταση του λιμενοβραχίωνα κατά 27 μέτρα, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ασφάλεια και προστασία των σκαφών από την κακοκαιρία κατά τον ελλιμενισμό τους, την εκβάθυνση της μαρίνας καθώς και τη μείωση των θέσεων ελλιμενισμού σε 59 από 103, με παράλληλους περιορισμούς στο μέγεθος. Έτσι, η μαρίνα θα φιλοξενεί μεν σκάφη άνω των 25 μέτρων, μόνο όμως ένα σκάφος άνω των 70 μέτρων, ενώ συνολικά 46 σκάφη θα πρέπει να είναι μικρότερα των 40 μέτρων.

Φυσικά από τα σχέδια δεν θα μπορούσε να λείπει και ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων παροχής ρεύματος και νερού, όπως άλλωστε και η ορθή διαχείριση των λυμάτων των σκαφών που μέχρι τώρα γινόταν μέσω ενός φορητού συστήματος σωληνώσεων με κίνδυνο τη διαρροή στο θαλάσσιο χώρο, αλλά και τις δυσάρεστες οσμές. Πλέον τα σκάφη θα παραμένουν συνδεδεμένα καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στη μαρίνα με ένα σύγχρονο δίκτυο ακάθαρτων κενού αέρος εκμηδενίζοντας έτσι τις πιθανότητες διαρροής.

Τέλος, σημαντικές παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν και στις κτηριακές υποδομές τις μαρίνας οι οποίες δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές εξοικονόμησης ενέργειας με εξαίρεση το πρόσφατα ανακαινισμένο Moorings. Η συνολική δόμηση θα φτάσει τα 4.800 τετραγωνικά μέτρα εκ των οποίων το 47% αφορά λειτουργικές υποδομές και ναυταθλητικές εγκαταστάσεις και το 53% εμπορικές εκμεταλλεύσεις ενώ το υπόγειο parking θα μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 400 οχήματα συμβάλλοντας έτσι στην αποσυμφόρηση της ευρύτερης περιοχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έργα ανάπλασης θα δημιουργήσουν 500 νέες θέσεις εργασίας ενώ προβλέπονται ακόμα περί τις 350 μόνιμες θέσεις όταν πλέον η μαρίνα θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Πρόκειται για ένα έργο με σημαντικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για όλη την Αττική που θέτει στο επίκεντρο, όχι μόνο τις υψηλής ποιότητας παροχές και υπηρεσίες, αλλά και την αναβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που αποτελεί σημαντική παράμετρο τόσο της οικονομικής βιωσιμότητας της μαρίνας όσο και του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας μας συνολικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *