Θαλάσσιος τουρισμός: ποιοί είναι οι νέοι ταξιδιώτες;

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για διαφορετικότητα, το πρώτο πράγμα που συνήθως έρχεται στο μυαλό είναι η εθνική ταυτότητα και η φυλετική ποικιλομορφία. Και όσον αφορά το yachting αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές, αφού οι πιο συχνές αναφορές στις τάσεις τις αγοράς αναλύονται βάσει γεωγραφικού προσδιορισμού. ‘Οι Αμερικάνοι ξοδεύουν πολλά’, ‘Οι Ολλανδοί είναι πιο απαιτητικοί’ και άλλα παρόμοια ακούγονται συχνά σε συζητήσεις επί του θέματος.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που διαφοροποιεί τους ανθρώπους και παίζει σημαντικό ρόλο αν θέλουμε να καταλάβουμε καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτικού μας κοινού, αλλά και το ποιό θα είναι αυτό την επόμενη ημέρα. Και αυτό δεν είναι άλλο από τις διαφορές που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές γενιές: Silent Generation, Baby Boomers, Gen X, Millennials, Gen Z.

Κάθε μία από τις παραπάνω δημογραφικές ομάδες αναφέρεται σε ένα φάσμα περίπου εικοσαετίας. Έχει επηρεαστεί από διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, έχει ξεχωριστούς στόχους, διαφορετικές ανάγκες κι επιθυμίες.

Τί κάνει την κάθε γενιά διαφορετική;

Το να κατανοήσουμε τις διαφορετικές ανάγκες των ταξιδιωτών βάσει του ηλικιακού εύρους που ανήκουν, να γνωρίζουμε τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους, δεν θα μας βοηθήσει μόνο να βρούμε τον καλύτερο τρόπο προσέγγισής τους, αλλά και να αξιολογήσουμε τους συνεργάτες μας, ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό αφού θα μας βοηθήσει να διακρίνουμε καλύτερα τυχόν προκαταλήψεις.

Ας δούμε ποιά είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε γενιάς, αλλά και τί επιφυλάσσει το μέλλον!

Baby Boomers

Έτος γέννησης: 1944-1964
Ηλικιακό φάσμα: 56-76
Καθοριστικά γεγονότα: Η αισιοδοξία μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, Ψυχρός Πόλεμος, το κίνημα των Hippies

Φωτογραφία © Darren Baker

Οι Baby Boomers είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα περιοδικά και οι εφημερίδες. Η συντριπτική πλειοψηφία τους (90%) έχει λογαριασμό στο Facebook, ο κύριος όμως λόγος χρήσης του internet είναι η επαφή με την οικογένεια και παλιούς φίλους.

Η γενιά αυτή προτιμά τη χρήση μετρητών ενώ συχνά έχει επικριθεί από τις νεώτερες γενιές για τον υπερκαταναλωτισμό της. Ωστόσο οι αλλαγές της παγκόσμιας οικονομίας τα τελευταία έτη και οι οικονομικές κρίσεις που αντιμετώπισαν πολλές χώρες και οδήγησαν σε… κούρεμα συντάξεων μάλλον δημιουργούν μία αβεβαιότητα για την μελλοντική τους οικονομική δυνατότητα.

Generation X

Έτος γέννησης: 1965-1979
Ηλικιακό φάσμα: 41-55
Καθοριστικά γεγονότα: Ψυχρός Πόλεμος, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές

Οι Generation X ακόμα διαβάζουν περιοδικά κι εφημερίδες. Βλέπουν τηλεόραση και ακούνε ραδιόφωνο, σημαντικό όμως χρόνο αφιερώνουν και στα Social Media. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 7 ώρες την εβδομάδα στο Facebook.

Κάνουν έρευνα αγοράς μέσω internet και, αν και το εμπιστεύονται αρκετά για τις οικονομικές τους συναλλαγές, όταν έχουν την ευκαιρία θα προτιμήσουν να κάνουν χρήση μετρητών. Έχουν τις δικές τους οικογένειες ενώ είτε λιγότερο είτε περισσότερο έχουν και τη φροντίδα των ηλικιωμένων γονιών τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική τους δυνατότητα.

Millennials (Generation Y)

Έτος γέννησης: 1980-1994
Ηλικιακό φάσμα: 26-40
Καθοριστικά γεγονότα: Internet, οικονομική κρίση, social media

Βλέπουν Netflix, αγαπούν το streaming, έχουν προφίλ σε περισσότερα Social Media από τις προηγούμενες γενιές, είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τα κινητά, κάπου όμως στο 1/3 θα προτιμήσει τον υπολογιστή για τις αγορές του. Έχουν ελάχιστη ή και καθόλου υπομονή με την χαμηλής ποιότητας υπηρεσίές και προτιμούν την ευελιξία της ‘πρόσβασης’ από την ιδιοκτησία, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην προτίμησή τους σε on-demand υπηρεσίες.

Είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι σε κοινωνικά θέματα και ζητήματα που αφορούν τη βιωσιμότητα του πλανήτη και μία προσέγγιση που περιλαμβάνει αυτά τα δύο σίγουρα τους ακούγεται πιο ελκυστική.

Generation Z (Zoomers), οι ταξιδιώτες του μέλλοντος

Έτος γέννησης: 1995-2015
Ηλικιακό φάσμα: 5-25
Καθοριστικά γεγονότα: χρήση internet σε πολύ μικρές ηλικίες

Οι Zoomers είναι οι ταξιδιώτες του μέλλοντος. Κατά μέσο όρο η γενιά αυτή απέκτησε το πρώτο της κινητό τηλέφωνο στην ηλικία των 10 ετών. Πολλά από τα παιδιά αυτά έχουν μεγαλώσει παίζοντας με τα κινητά ή τα tablets των γονιών τους. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που ξοδεύουν περί τις 3 ώρες την ημέρα στο κινητό.

Οι ενήλικοι Zoomers κάνουν προσεκτικότερη οικονομική διαχείριση από τις προηγούμενες γενιές κι ανοίγουν αποταμιευτικούς λογαριασμός σε μικρότερες ηλικίες. Για τις αγορές τους προτιμούν τις cash card και το mobile banking.

Έχουν υψηλά ιδανικά, πιστεύουν στην ισότητα και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το περιβάλλον. Μάλιστα, τα κριτήρια αυτά,όπως και κάθε άλλου είδους κοινωνική προσφορά, φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προτίμησή τους σε ένα brand ή μια υπηρεσία.

Σύμφωνα με την τελευταία σχετική έρευνα της Deloitte, τόσο οι Millennials όσο και Zoomers, όχι απλώς παραμένουν αφοσιωμένοι στους κοινωνικούς τους σκοπούς, αλλά φαίνεται πως η πανδημία του COVID-19 έχει ενισχύσει ακόμα περισσότερο την επιθυμία τους να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο.

Όσον αφορά στις ταξιδιωτικές συνήθειες των Zoomers, ‘access is the new luxury’ είναι η φράση που τους εκφράζει καλύτερα. Η νέα γενιά ενδιαφέρεται περισσότερο να γνωρίσει ανεξερεύνητους προορισμούς και να νιώσει τις διαφορετικές εμπειρίες που έχει να τους προσφέρει ο κάθε τόπος, παρά για την πολυτέλεια.

Εξίσου σημαντικό είναι να μπορούν να συνδυάσουν το ταξίδι αναψυχής με την εργασία. Το Wi-Fi και η παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών που θα τους διευκολύνουν να συνδυάσουν αυτά τα δύο είναι ξεκάθαρα μέρος των αναγκών τους.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η γενιά αυτή χαρακτηρίζεται και από μία αυξητική τάση των solo travelers, αλλά και από την τάση των γυναικών να ταξιδεύουν περισσότερο, με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο να παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερες επιλογές που απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στο ωραίο φύλο!

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός, ως μία μορφή εναλλακτικού τουρισμού φιλικού προς το περιβάλλον, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται δυναμικά. Ωστόσο η παλιά αντίληψη που ήθελε να παρουσιάζεται ως κάτι για τους λίγους, ως ένα είδος πολυτέλειας, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η άνεση πλέον θεωρείται δεδομένη και με τη νέα γενιά να είναι σαφώς πιο συνειδητοποιημένη, η ανάγκη για προσφορά νέων κι ελκυστικότερων εμπειριών ολοένα και θα αυξάνεται!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *