Αιολική ενέργεια: Σουηδοί κατασκευάζουν φορτηγό πλοίο που θα χρησιμοποιεί… πανιά

Ο άνεμος αποτελεί μία από τις πιο χρήσιμες μορφές ανανεώσιμης ενέργειας της γενιάς μας και βοηθά τα κράτη να μειώσουν την εξάρτηση τους από τον άνθρακα και τα ορυκτά καύσιμα για να παράγουν ενέργεια.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τεράστιους στροβίλους για να μετατρέψουμε τον αέρα σε κινητική ενέργεια που μπορεί στη συνέχεια να μετατραπεί σε ηλεκτρική χρησιμοποιώντας μετατροπείς και γεννήτριες.

Εντούτοις, χρειάζεται πολύς χρόνος για την κατασκευή αιολικών πάρκων και υποδομών, κάτι που στη συνέχεια συνοδεύεται και από έξοδα συντήρησης. Φανταστείτε εάν θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε άμεσα τη δύναμη του ανέμου.

Μια σουηδική κοινοπραξία που περιλαμβάνει το KTH Royal Institute of Technology στη Στοκχόλμη, τη ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων SSPA και την Wallenius Marine, ανέπτυξε το Wind Powered Car Carrier ή wPCC.

Αυτό αποτελεί ένα πλοίο που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό, ικανό να μεταφέρει έως και 7.000 οχήματα και να μειώσει τις εκπομπές κατά το ταξίδι του κατά 90%. Το σημαντικότερο; Τροφοδοτείται απευθείας από τον άνεμο, μέσω των μεγάλων πανιών που φέρει πάνω του.

Η κοινοπραξία εκτιμά ότι το wPCC θα είναι έτοιμο για το παρθενικό ταξίδι του μέχρι το 2024. Το μόνο μειονέκτημα της χρήσης αιολικής ενέργειας είναι ότι θα απαιτείται περίπου δύο φορές περισσότερος χρόνος για να διασχίσει τον Ατλαντικό. Συνήθως, τα ταξίδια με φορτηγά πλοία διαρκούν επτά ημέρες, το WPCC θα χρειάζεται περίπου 12.

Για λόγους ασφαλείας και για την είσοδο και έξοδο από το λιμάνι, το σκάφος διαθέτει επιπλέον κινητήρες. Οι σχεδιαστές λένε ότι έχει μήκος 200 μέτρα, πλάτος 40 μέτρα και ύψος 100 μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των πανιών. Αυτό είναι κάτι λιγότερο από το μέσο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά πολύ ψηλότερο. Τα ίδια τα πανιά έχουν ύψος περίπου 80 μέτρα.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *